به گزارش اداره اطلاع رسانی وراوبط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، قاسم رضائی، سرپرست آموزش و پرورش نهبندان، در حاشیه ی اجلاس سی و ششم به خبرنگار پانا گفت: اولین قدم برای توسعه علوم دانش بنیان این است که استعداد دانشآموزبه درستی کشف شود.
وی،با بیان این که آموزش دانش بنیان از دوران ابتدایی درحد توان ذهنی دانشآموزان انجام میشود، عنوان کرد: در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی- ایرانی و مطابق با سند تحول بنیادین، آمادگی علمی وتخصصی دانشآموزان برای آینده و زندگی اجتماعی باید مورد توجه قرارگیرد.
سرپرست آموزش و پرورش نهبندان، با اشاره به شکل گیری شخصیت دانشآموز در طول دوران تحصیل، بیان داشت: از این رو در ایام تحصیل باید بامهارت آموزی تخصصی دانش آموزان را برای حضور موثر در جامعه و تولید اشتغال پایدار دانش بنیان آماده ساخت و آمادگی علمی همراه با تخصص،زندگی اجتماعی وآینده روشن برای دانشآموزان ایجاد کرد.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش نهبندان، با بیان این که مدرک گرایی و تحصیل در مراکز عالی و دانشگاهی تفکر غلطی است، خاطر نشان کرد: بهتراست آموزش و پرورش درتوسعه مدارس نسل سوم به منظور کار آفرینی، سریع ترگام بردارد و زمینه ساز اشتغال پایدار برای دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل شوند.
به گفته رضایی، توسعه آموزش های فنی حرفه ای با توجه به آمایش سرزمینی با رویکرد آینده پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، خیرین، دستگاه ها وصنایع درمدارس متوسطه دوم، جزء برنامه های آموزش و پرورش قرار شود وهنرستانهانیز،درکناراماکن صنعتی ایجاد شود؛تا متعلمان بعد ازفراغت تحصیل بخشی از نیروی کار صنایع از این مدارس تامین شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي