«آزیتا حاتمی» در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش مناطق محروم در دوران پساکرونا اقدام گستره با تشریک مساعی مسئولین امر در کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان)، افزایش اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی به طوری که دورترین روستاها و با حداقل دانش آموز دارای فضای آموزشی مطلوب باشند، توسعه عدالت آموزشی از طریق انسداد مبادی بی سوادی و توسعه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی اشاره کرد.
وی افزود: تجهیز کتابخانه مدارس و افزایش کتاب یاران و افزایش کتاب های موجود در کتاب خانه های مدارس، تاسیس مدارس شبانه روزی متوسطه عشایری در مناطق، افزایش و تجهیز پژوهش سراها به آزمایشگاه های نانو، توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و افزایش سرانه فضا، افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز، تلاش در راستای افزایش استاندارد سازی سیستم گرمایشی کلاسها، نوسازی و ایمن سازی مدارس، ارتقای مدیریت آموزشگاهی از طریق اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی و تشکیل انجمن های علمی آموزشی به منظور دانش افزایی از دیگر اقدامات اساسی می باشد.
حاتمی هدف از برگزاری سی و ششمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش را هماهنگی و همکاری و تعامل و همسو نمودن و برانگیختگی و تبادل تجربیات و نوآوری های انجام شده و به کار گرفته شده در سطح مناطق و استان ها عنوان کرد و گفت:حمایت از معلمان ، دانش آموزان و خانواده ها در سال تحصیلی آینده، عدالت آموزشی در زیست بوم جدید و استفاده از فناوری های نوین در استمرار یادگیری، شروع دوره های آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آغاز اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگیان از موارد مورد بحث در این اجلاس بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا درباره شاخصهای آموزشی و پرورشی بیان کرد: منطقه سیلوانا در افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی، ارتقاء دانش همکاران از طریق برگزاری مستمر دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی، افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی، ارتقاء شاخص های سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی، رشد چشمگیری داشته است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي