به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، رحمت احمد محمودی امروز دوشنبه ۳1 مردادماه ۱۴۰۱ در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور گفت: طراحی الگوی حکمرانی واجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بدون در نظر گرفتن نقش مشارکت عوامل سهیم و موثر در تعلیم و تربیت ،تاثیری در کیفیت اجرایی سند نخواهد داشت.
وی اظهار کرد:براساس ادبیات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،نظام تعلیم و ترییت شان حاکمیتی دارد و موضوعی که در تمامی اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در بند ۲ سیاست های ابلاغی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ،با تعبیر مهم ترین نهاد تربیتی نیروی انسانی و مولد سرمایه ی اجتماعی از آن یاد کرده و آن را امری حاکمیتی با توسعه ی همکاری دستگاهها می داند.
رئیس آموزش و پرورش بندرامام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد:دستیابی به نظام تعلیم وتربیت متصور در افق۱۴۰۴،تربیت دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی و دستیابی آنان به مراتبی از حیات طیبه ،بدون حضور عوامل سهیم و موثر ،کاری بس دشوار می باشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان