به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا خادمی در حاشیه برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در تهران، گفت: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت های مذهبی ،تاریخی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران و از طریـق ترغیـب دانـش آمـوزان بـه مطالعه و ترتیب دادن سفرهای علمی و پویش های مختلف مکانهای تاریخی ملی، برهویت ملی دانش آمـوزان در ایجاد هویت اجتماعی و ملی_ دینی دانش آموزان موثر واقع گردد.
مدیر آموزش پرورش شهرستان آباده گفت: یکی از مهم ترین رسالت های محوری آموزش و پرورش کمک به تحقق ابعاد گوناگون هویت در دانش آموزان می باشد
خادمی افزود: همانطور که در متن سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش به صورت مکرر خصوصا در فصل اول و بیانیه های ارزش ها به مسئله هویت اشاره شده است.
وی ادامه داد: بنابراین، با توجه به آمار بالای نیروی انسانی و ارتباطی که خانواده ها با آمـوزش و پـرورش دارند می تواند دامنه تاثیر گذاری اقدامات آموزش و پرورش را به خوبی به نمایش بگذارد
مدیر آموزش پرورش شهرستان آباده گفت: از جمله مهم ترین راهکار هایی که در ایجاد یک هویت بر پایه شناخت آگاهانه کمک کننده باشند را میتوان به صورت زیر برشمرد:چنانچه در بند ششم بیانیه ارزش های سند تحول بنیادین آمده است”هویت شناختمدار و واقعنمایی و معنای گسترده، جامع و منسجم معرفت (وحیانی، عقلانی، نقلی و تجربی”
خادمی گفت: لازم است آموزش و پرورش با تحلیل مجدد کتب درسی و توجه به برنامه درسی ملی محتوای کتابهای درسـی و فعالیتهـای فرهنگی شناخت لازم از ابعاد هویتی را در دانش آموزان ایجاد کنند. عـوارض زیـرا اگـرمسـأله مهمـی ماننـد هویت ملی با شناخت و آگاهی همراه نباشد، نمیتواند در رفتار نیز به نحـو مناسـبی تجلـی یابـد.
وی افزود: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت های مذهبی ،تاریخی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران و از طریـق ترغیـب دانـش آمـوزان بـه مطالعه و ترتیب دادن سفرهای علمی و پویش های مختلف مکانهای تاریخی ملی، برهویت ملی دانش آمـوزان در ایجاد هویت اجتماعی و ملی_ دینی دانش آموزان موثر واقع گردد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس