وی ادامه داد: دانش آموزان نیاز دارند برای رسیدن به این پیوند در معرض زمینه های گسترده تر دانش قرار گیرند وآن را با زندگی روزمره پیوند دهند تا در دوران زندگی پس از مدرسه با قابلیت های بهتری به کار اشتغال ورزند.
افشار تصریح کرد: زمانی که مفهوم آموزش با مهارت و کار کردن با کیفیت را دانش آموزان تجربه می کنند با سرعت وکارایی بیشتری مطالب آموزشی را فرا می گیرند که خود منجر به افزایش خود کارآمدی مخاطبین برای یادگیری خواهد شد. این مهم با کسب نتایج مطلوب در انجام مهارت های کسب شده از راه شناخت، آگاهی، تکرار و تمرین در مهارت آموزی در جهت انتخاب درست مسیر زندگی برای رسیدن به نوآوری ها می باشد.
وی خاطر نشان کرد: مهارت آموزی منتج به آموزش دانش بنیان، با پیامد مطلوب در راستای وضعیت مورد انتظار طراحان آموزشی به جای برونداد محصول فارغ التحصیلی در سیستم آموزشی وبرنامه های آموزشی در قالب کتاب های درسی با مباحث نوشتاری، شنیداری ودیداری وفعایت های مکمل وفوق برنامه با سبک وسیاق روش های سنتی ونمایشی با انجام تقویت برنامه های مهارت آموزی مخاطبینی خلاق، اندیشه ورز و ایده پردازخواهیم داشت.
افشار افزود: با تغییررفتارفردی و گروهی مهارت آموزی دردانش آموزان نسبت به شکل کاربردی علوم دانشی با هدف متناسب سازی آموزش دانش بنیان محصول برونداد آموزش وپرورش دانش آموزانی با بصیرت خواهند بود که نسبت به بقای حیات ملی ومهارت های کارآفرینی قبول مسئولیت خواهندکرد.
وی اذعان داشت: دانش آموزان با ایفای نقش مثبت شهروندی و انجام فعالیت های مولد اقتصادی علاوه بر ایجاد باورهای دینی، علائق ملی به پیشرفت های دانش بنیان در زمینه های تکنولوژی روز جوامع با تولید علم واقتصاد باعث ثروت وتوسعه اقتصادی دانش محوردر کشور می گردند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين