• آخرین
  • روند
  • همه

آموزش و پرورش بزرگ ترین زمینه ارتباط بین دولت و ملت است

7 ماه قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

7 ماه قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

7 ماه قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

7 ماه قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

7 ماه قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

7 ماه قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

7 ماه قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

7 ماه قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

7 ماه قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

7 ماه قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

7 ماه قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

7 ماه قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

7 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
سه شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار استان ها فارس

آموزش و پرورش بزرگ ترین زمینه ارتباط بین دولت و ملت است

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
0

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت اله حسنی در حاشیه برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در تهران،گفت: میتوان با تکیه گاه کردن آموزش وپرورش و با آموزش های لازم و نهادینه کردن مفاهیم آن در جامعه، از طریق آموزش های پایه و مدون، کاری کرد تا با پیوند سه رکن دولت، جامعه و بخش خصوصی راهی بیابد برای نیل به اهداف توسعه و ترقی در کشور، توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پایداری که رشد همه جانبه را برای کشور به ارمغان آورد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار گفت: قرار گرفتن در مسیر توسعه و توسعه یافتگی در جهان پر سرعت امروزی از خواسته های مهم تمامی ملل است که عواملی چون عدم رشد اقتصادی، فقر و فقدان پاسخگویی، فساد و عدم حاکمیت قانون ازجمله موانع تحقق این خواسته است.

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

ترس و عدم اعتماد مانع اصلی جوانگرایی در کشور است

دانش‌آموزان و نسل امروز را باید بیشتر بشناسیم و درک کنیم

حسنی گفت: حکمرانی خوب یکی از عوامل مهم توسعه همه جانبه کشورهاست، آموزش و پرورش بزرگ ترین زمینه  ارتباط بین دولت و ملت است، چون حجم مخاطبان وگستردگی بالای آنان در سطوح و لایه های مختلف جامعه باعث ایجاد بستر و زمینه ای مناسب برای فرهنگ سازی و گسترش ایده ال های مورد نظر حاکمیت در تاروپود جامعه هدف است.

وی افزود: حکمرانی خوب مفهوم جدیدی است که از پیوند بین سیاست و اداره کردن جامعه به وجود آمده است و میتوان با تکیه گاه کردن آموزش وپرورش و با آموزش های لازم و نهادینه کردن مفاهیم آن در جامعه، از طریق آموزش های پایه و مدون، کاری کرد تا با پیوند سه رکن دولت، جامعه و بخش خصوصی راهی بیابد برای نیل به اهداف توسعه و ترقی در کشور، توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پایداری که رشد همه جانبه را برای کشور به ارمغان آورد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار گفت: با واکاوی در نابرابری توسعه می توان کلید حل نابرابری های توسعه را در حکمرانی خوب و پایدار مبتنی بر مشارکت طیف گسترده ای از بازیگران عرصه قدرت در اداره امور جامعه جست وجو کرد.



حسنی گفت: توسعه متوازن و پایدار، مسئولیت و رسالت سنگینی است که دولت ها به تنهایی قادر به جواب گویی در قبال تعهدات آن نیستند و به کارگیری سیاست های تمرکززدایی، مشارکت گرایی، جلب مشارکت بخش های خصوصی و توانمندسازی جامعه می تواند در ارتقای شاخص های توسعه موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: آموزش وپرورش به عنوان یکی از شاخصه های اصلی توسعه و پیشرفت جامعه ایران اسلامی از تنگناهای اقتصادی که دولت، بخش خصوصی و خانواده ها با آن گرفتار هستند تاثیر پذیرفته است که با افق روشن ایران اسلامی در دوره پساتحریم می توان امید سازنده ای به تحول در شکوفایی استعداد های جامعه و پویاشدن بخش آموزش وپرورش و آموزش عالی کشور داشت.

 سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار گفت: ارتباط معناداری میان شاخص های حکمرانی خوب و سطح توسعه یافتگی کشورها وجود دارد و شاخص توسعه انسانی بالا در کشورهای توسعه یافته را می توان به نوع حکمرانی و نحوه توزیع قدرت و مشارکت طیف گسترده ای از کنشگران در آن جامعه ارتباط داد.

حسنی افزود: در عصر حاضر نقش نظام های آموزشی فقط در علم آموزی، توسعه مهارتها، قابلیت های شناختی و آماده کردن کودکان و نوجوانان برای ورود به مدارج تحصیلی بالاتر خلاصه نمیشود.

وی ادامه داد:  بلکه حکمرانی و کارکرد فرهنگی-تربیتی آن در جامعه مورد توجه بسیاری از صاحبنظران علوم تربیتی قرار گرفته و آن را عامل و اساس هرگونه تحول پایدار درعرصه رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یپندارند وبه نقش آینده ساز نظام آموزشی در تربیت انسانها و تبدیل آنها به سرمایه انسانی و افرادی بالنده از لحاظ فرهنگی و اجتماعی اذعان مینمایند.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار گفت: چارچوب حکمرانی خوب با هفت اصل اساسی که عملکرد، شفافیت، پاسخگویی، مشارکت، رهبری، جهت هماهنگی و انصاف است، بیان شده است.

حسنی گفت: موضوع حکمرانی خوب در آموزش و پرورش با هدف دستیابی به توسعه انسانی پایدار مطرح می شود  که در آن بر حکمرانی مبتنی بر قانون، برقراری عدالت در آموزش و تخصیص منابع، پاسخگویی صریح، مدیریت مشارکتی، برنامه ریزی غیرمتمرکز، ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی، زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی و سرمایه گذاری آموزشی تأکید می شود، که همه اینها با حکمرانی خوب امکان تحقق می یابد.

وی افزود: در چارچوب نظریه حکمرانی خوب، اگر بخواهیم به چارچوبی منطقی برای ارتقای وضعیت آموزش وپرورش برسیم، باید در سطح فرهنگی و نهادی، جایگاه آموزش وپرورش در سطح سیاست گذاری و افکار عمومی بیش از آنچه هست مورد توجه قرار گیرد و مسئولیت اجتماعی آحاد شهروندان، بخش دولت، بخش های تجاری و سازمان های مردم نهاد برای کمک به آموزش وپرورش تقویت شود.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار گفت: در ادبیات حکمرانی مشارکتی در آموزش وپرورش می توان با افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح جامعه، سازمان های تجاری، زمینه های بیشتری برای مشارکت کارخانجات، سازمان ها و شرکت در تاسیس مدارس وابسته و کمک مادی و معنوی به آموزش وپرورش فراهم کرد.

حسنی گفت: حکمرانی مشارکتی در مدیریت آموزش وپرورش و استفاده از ظرفیت های تمرکز زدایی اداری و ظرفیت های جامعه و بخش خصوصی برای تحول در آموزش وپرورش می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات بنیادین آموزش وپرورش باشد.

وی افزود:  می توان از ظرفیت های موجود برای پشتیبانی آموزش وپرورش استفاده بهینه تری داشت و حساسیت جامعه و اقشار تاثیرگذار را نسبت به تعالی آموزش وپرورش بیش از گذشته ارتقا داد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار ادامه داد: در حکمرانی مشارکتی و غیرمتمرکز می توان با تمرکززدایی افقی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، ظرفیت مسئولیت اجتماعی آحاد شهروندان و به ویژه کنشگران اقتصادی و شرکت های تجاری استفاده کرد و با تمرکززدایی عمودی از اهرم های تفویض اختیار به استان ها و منطقه ای کردن آموزش وپرورش بهره برد.

حسنی در تشریح  عوامل موثر جهت بهبود الگوی حکمرانی در بدنه آموزش و پرورش در چارچوب مفروضات دینی گفت: حرکت به سمت نظام انتخاباتی در تعیین مسئولین اصلی آموزش و پرورش با حفظ شان نظارت استصوایی شورای عالی آموزش و پرورش، تقویت رابطه دو سویه خانه و مدرسه با محوریت خبرگان ذیصلاح، حاکمیت کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان تضمین کننده جهت گیری های اساسی و سیاستی آموزش و پرورش، تدوین کتب درسی مطابق با الگوی اسلامی ایرانی از عوامل موثر جهت بهبود الگوی حکمرانی در بدنه آموزش و پرورش است.

وی افزود: حرکت به سمت تحقق دانشگاه فرهنگیان قوی، ارتقای مستمر نیروی انسانی آموزش و پرورش ، وضع قوانین جدید برای تامین مالی آموزش، ایجاد عدالت آموزشی در مناطق مختلف کمتر برخوردار کشور، دقت در گزینش معلم برای تربیت عبد صالح و انقلابی و مومن و پرهیز استخدام معلم از طریق آزمون و جذب پیش دبستانی ها و نهضتی ها،  توسعه رشته های کارو دانش و فنی و حرفه ای و رشته های مهارتی با تفاهم بین آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور از دیگر  عوامل موثر جهت بهبود الگوی حکمرانی در بدنه آموزش و پرورش است.

حسنی در تشریح دیگر عوامل موثر جهت بهبود الگوی حکمرانی در بدنه آموزش و پرورش گفت:  سوق دادن آموزش و پرورش به سمت شفافیت در آمار و ارائه گزارش های راهبردی به منظور دسترسی به اطلاعات قابل اتکا در تصمیم گیری ها، ارتقای کیفی نیروی انسانی و به روز بودن و آشنایی و تسلط کامل بر حوزه فن آوری ونهادینه کردن آموزش مجازی در کنار آموزش سنتی و مجازی، صلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با رویکرد کمک به اعضای صندوق و ارزش گذاری صندوق به صورت سهام، تدوین کتب و محتوای درسی مبتنی بر رویکردهای سند تحول و آماده سازی زیر ساخت ها آموزش و پرورش برای اجرای این سند مهم در حوزه های مختلف نیروی انسانی وتجهیزات  فن آورانه از دیگر عوامل موثر است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار ادامه داد: دستیابی به رشد فرهنگی ضامن داشتن آموزش و پرورش مفتدر و قوی به عنوان نهاد مسئول در امر تربیت سرمایه انسانی کشور و تربیت نیرو برای تمام ساختارهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و اجرایی کشور است نهاد حکومتی باید در راس  امور نهاد آموزش و پرورش باشد تا سند تحول آموزش و پرورش به عنوان بالاترین سند رسمی کشور در این حوزه با کیفیت عالی و به طور یکپارچه اجرا شود.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار افزود:  همچنین اگر شورای عالی آموزش و پرورش تنها مرجع تصمیم‌گیری و ناظر در اجرای قوانین نهاد آموزش و پرورش باشد این کار سبب میشود برنامه‌های آموزش و پرورش و اجزای آن ها دچار موازی کاری نشده و منسجم و شفاف اجرا شود

منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس

برچسب ها: آموزش مجازیاستخداماهرمپیش دبستانیدانشگاه فرهنگیانسند تحول بنیادینسوقشورای عالی آموزش و پرورشصندوق ذخیره فرهنگیان

مطالب مرتبط

فارس

استان فارس قهرمان مسابقات والیبال معلمان مدارس با نیازهای ویژه کشور شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
فارس

استان فارس قهرمان مسابقات والیبال معلمان مدارس با نیازهای ویژه کشور شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
فارس

لزوم حرکت سواد آموزی همگام و همراه با مسائل و نیازهای روز جامعه

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.