به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، سید کامیل حسینی با توجه به برگزاری اجلاس سی و ششم مدیران و روسا، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس اسناد بالا دستی وسند تحول، پرورش دانش آموزان بر مبنای ساحت های شش گانه بدون شک خروجی نیروی انسانی کار آزموده، ماهر، مسئولیت پذیر، متعهد و ارزشی در پی خواهد داشت.
حسینی با بیان اینکه نظام اجتماعی جامعۀ بشری به تعاون و مشارکت اعضای آن جامعه بستگی دارد؛ گفت: این امر از طریق همیاریهای مردمی استوار میگردد و آموزش و پرورش به عنوان نظامی اجتماعی نیازمند مشارکت و همکاری همۀ اجزای نظام است.
وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت بدون مشارکت مؤثر مردم و کارکنان در ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی نمیتواند فرایند تعلیم و تربیت را به خوبی عملی سازد.
حسینی افزود: توجه به مدارس غیر دولتی وابسته به تعاونی ها، مراکز دینی، مذهبی و حاکمیتی و دانشگاه ها از جمله موارد مهم است که می شود در راستای مردمی سازی آموزش وپرورش موثر باشد، لکن به کمک امر حسنه وقف مردمی سازی آموزش وپرورش را می توان گسترش داد.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: اداره مدارس غیر دولتی در راستای مردمی سازی آموزش وپرورش با رویکردگسترش مدارس غیر دولتی حقوقی وابسته به ارگانها و موسسات آموزشی دولتی، فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی ضمن مد نظر قرار دادن ساحتهای شش گانه سند تحول در جهت اجرای نمودن این مهم اقدام می کند.
وی ادامه داد: پیگیری و انجام ماموریت تعلیم و تربیت آینده سازان به تنهایی از عهده آموزش وپرورش بر نمی آید، بلکه این امر مهم نیاز مند مشارکت همه ذی نفعان است که ضرورت دارد در راستای مردمی سازی آموزش وپرورش، به دنبال مدارس غیر دولتی عام المنفعه باشیم تا بتوانیم در جهت سیاست ها و اهداف سند تحول مدارس غیر دولتی را گسترش بدهیم به گونه ای که در خدمت خانواده های بی بضاعت و دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در مدارس با کیفیت هستند وتوان پرداخت شهریه را ندارند باشیم .
وی در پایان تصریح کرد: با اجرای مهندسی کیفیت در آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیر دولتی، هیات امنایی و مدارس آموزش از راه دور و وابسته می توان به دنبال تقویت حوزه مختلف آموزش وپرورش در راستایی مردمی سازی باشیم .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كردستان