وی شرط مهم و اساسی را توجه به توسعه زیر ساختی و فن آورانه مدارس با عنایت به نیاز مستمر دانش آموزان به این مقوله، توجه کافی به قطب بندی و بوم واقلیم در برنامه ریزی های کلان، آموزش و پرورش برای پیشبرد و اعتلای فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی محلی اصیل با رویکرد اسلامی، آگاه سازی اولیا در خصوص آموزش در فضای مجازی و نحوه نظارت بر عملکرد دانش آموزان در حین استفاده از گوشیهای هوشمند، ارتباط تنگاتنگ مدرسه با اولیا با توجه به هجمه فرهنگی توسط دشمنان که مورد تاکید مقام عظمای ولایت نیز بوده و تبدیل تهدیدها به فرصت ها با برنامه ریزی دقیق، توجه ویژه به مدارس و دانش آموزان مناطق محروم و نگاه بلند مدت به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تولید کننده و نه مصرف کننده در برنامه ریزی های مربوطه توسط مسئولین دانست.
رمضاخانی، توجه ویژه به قشر فرهنگی هویت بخشی به آنان و نخبگان و برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از فرار مغزها، نظارت دقیق و محدود سازی مدارس خصوصی و غیر انتفاعی که باعث بروز شکاف طبقاتی در بین دانش آموزان نشود، توجه ویژه به آسیبهای اجتماعی و تلاش در جهت رفع آنها که و مصون سازی دانش آموزان و اولیا از طریق آموزشهای علمی و کاربردی، توجه به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان با اجرای درست ورزشهای همگانی و تخصصی کردن زنگ ورزش در برنامههای مدارس، توجه بیشتر به بهداشت محیط آموزشی با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی(کرونا)مثل ساخت و تعمیر و تجهیز سرویسهای بهداشتی و رعایت کامل نکات بهداشتی در مدارس را ضروری اعلام کرد.
این مقام مسئول خواستار، اشاعه و تبیین اهداف دین و نظام جمهوری اسلامی و سیره شهدا با برگزاری کارگاههای آموزشی برای فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا، دقت و گزینش صحیح در جذب نیروهای کارامد، متعهد و متخصص و دلسوز در حوزه آموزش و پرورش شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين