به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزشی پرورش کشور، اظهار کرد: ارزش نظام تعلیم و تربیت هم اندازه و شاید بیشتر از هویت تاریخی بشر است و همزمان با خلقت بشر آفریدگار عالم انسان را از طریق فرستادگان خود به مسیر کسب تربیت و تعلیم رهنمون کرد تا از این گذر بتواند ضمن سیر در وادی هستی شناسی به جایگاه عرفه ربه برسد.
علیزاده گفت: نظام تعلیم و تربیت ریشه الهی دارد و در سیر خود ضمن آمیحته شدن با خلاقیت های بشرکه آنهم موهبتی الهی است بیانگر سطوح فرهنگی در لایه های مختلف اجتماعی و جغرافیاهای متفاوت می باشد که با عملیات های تخصصی بر روی ورودی های خود، خروجی های با کیفیت فراخور درخواست های جامعه برای بخش های مختلف جامعه از گذر نظام آموزش عالی که در ادامه همین نظام تعلیم و تربیت است مهیا می سازد.
وی خاطرنشان کرد: در تشریح پارامترهای توسعه نظام های اجتماعی که مکرراً مورد سنجش قرار می گیرند توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت از جمله مهمترین سنجه های میزان رشد یافتگی کشور های مختلف است.
علیزاده ادامه داد: مطابق گزارش های متعدد صاحب نظران حوزه علوم انسانی مسیر توسعه هر جامعه ای از زمین نظام تعلیم و تربیت آن می گذرد که اگر هموار باشد سایر ابعاد جامعه نیز به همان میزان از رشد و توسعه چشمگیر بهره مند خواهند شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت افزایش مهارت آموزی نیروی کار آمد انسانی در ابعاد مختلف است؛ خاطرنشان کرد: این امر زیر بنای توسعه همه جانبه جامعه می باشد و نهایتا این که این همان حکمرانی آموزش و پرورش در ابعاد مختلف جامعه است .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كردستان