«شهروز گنجی زاده» در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: .ﮐﺘﺎب ﻫﺎی درﺳﯽ ﻣﺪارس اﯾﺮان ﺗﻼش اﻧﺪﮐﯽ در راستای هویت کرده اند لذا توجه به فرهنگ، سابقه تاریخی و هویت ملی و مذهبی و ارزشهای اسلامی باید به عنوان مولفه های لازم اولویت های آموزش و پرورش ایران قوی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در فرهنگ اجتماعی و سیاسی ایران اسلامی که رنگین کمان اقوام است با دو سطح رفتار شهری و صنعتی و رفتار عشیره ای و روستایی مواجه هستیم از این رو باید در جهت هویت بخشی به آموزش و پرورش در ایران قوی در صدد رفع دوگانگی رفتاری و هویتی میان ایرانیان باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت افزود: ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﯽ و ﺧﺎﺻﻪ ﻣﺬﻫﺒﯽ و دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺼﻮرﺗﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﻮﯾﺎت ﮐﻼن ﮐﺸﻮر و ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در آن ﻣﺘﺒﻠﻮر و ﻣﺘﺠﻠﯽ ﺷﻮد.
این مقام مسئول بیان کرد: آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﯾﺮان اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﯽ و ﻧﻈﺎم ارزﺷﯽ و ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن را ﺗﺤﮑﯿﻢ و اﻋﺘﻼ ﺑﺨﺸﺪ باید آﻧﺎن را ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ در ﻋﺼﺮ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺷﺪن در ﻗﺮن ﺣﺎﺿﺮ آﻣﺎده ﮐﻨﺪ .ﺑﺮای اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر، ﻧﮕﺮش آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی درﺳﯽ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﮐﻼس و ﻣﺪرﺳﻪ در آﻣﻮزش ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﯾﺎﺑﺪ و اﻓﺰون ﺑﺮ آﻣﻮزش ﻫﺎی درﺳﯽ، ﺗﺤﮑﯿﻢ ﻫﻮﯾﺖ ﻧﻈﺎم ارزﺷﯽ اﻧﺴﺎﻧﯽ و دﯾﻨﯽ و ﻣﻠﯽ، آﻣﻮزش ﺷﻬﺮوﻧﺪی و ﻣﻬﺎرت ﻫﺎ، ﺳﺎزﻧﺪﮔﯽ ﻓﺮدی واﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی و ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ را ﻣﺤﻮر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ وﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﻗﺮار دﻫﺪ.
«گنجی زاده» افزود: آﻣﻮزش ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻣﺤﻠﯽ و ﻣﻠﯽ و ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان، ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ اﺳﺖ.ﮔﺮوه ﻫﺎی ﭼﻨﺪی از ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن داﻧﺶ آﻣﻮز اﯾﺮاﻧﯽ دﭼﺎر ﺿﻌﻒ ﻫﺎی اﺳﺎﺳﯽ در ﻫﻮﯾﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻣﺪﻧﯽ و ﮔﺮﻓﺘﺎر ﻧﮕﺮش ﻫﺎی ﺿﺪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺧﻼﻓﮑﺎری و روﺣﯿﻪ ﺳﺮﮐﺸﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ .در ﭼﻨﯿﻦ وﺿﻌﯿﺘﯽ، آﻣﻮزش ﺣﻘﻮق و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ و ﻣﻠﯽ و ﺟﻬﺎﻧﯽ در ﺟﻮاﻧﺐ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺷﻬﺮوﻧﺪی در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی درﺳﯽ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﮐﻼس و ﻣﺪرﺳﻪ و آﻣﻮزش رﻓﺘﺎر ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﻔﮑﺮ درﺳﺖ، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی و ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی اﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪاﻧﻪ ﺿﺮورت دارد.ﺗﻮﻓﯿﻖ روز اﻓﺰون ﺧﺎدﻣﺎن و ﺳﻨﮕﺮﺑﺎﻧﺎن ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ را از ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﻨﺎن ﻣﺴﺌﻠﺖ دارم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي