به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان به نقل از کوثر؛ اکبر بابائیان اظهار داشت:
با گسست های پارادایمی، اجتماعی، تکنولوژیک، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اقلیمی، دگر گشت های عمیقی در مدارس و فرزندان مان به وجود می آیند که به سوی آینده هایی سراسیمه پرتاب می کنند که چه بسا نه درک کافی از آنها داریم و نه آمادگی زیستن در آنها.
بابائیان افزود: یکی از اقتضائات آموزش و پرورش با توجه به شرایط بیماری کرونا، انتقال و جهش سریع ویروس، آموزش مجازی است.
وی تصریح کرد: حتی با توجه به این که امروزه تصمیم برای بازگشایی حضوری مدارس اتخاد گردیده است، با این حال آموزش مجازی همچنان دایر است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: برای به فعلیت در آوردن استعدادهای بالقوه ی کودکان (تربیت) نیازمند آموزش صحیح هستیم و یکی از ساحت های مهم در تربیت، تربیت علمی است، در حالی که در این مسیر چالش هایی وجود دارد که در طول آموزش مجازی تاکنون در کنار مزایای غیر قابل انکار، معایب زیادی نیز به بار داشته است،اگر اکنون به شناسایی و رفع آنها نپردازیم، از این به بعد نیز شاهد آسیب به حیطه ی دانش و علم آموزی دانش آموزان خصوصا دانش آموزان ابتدایی خواهیم بود.
اکبر بابائیان اذعان داشت: مطالعه حاضر با رویکرد توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای به ریشه یابی آسیب های آموزش مجازی در تربیت علمی دانش آموزان پرداخته است و نتایج به دست آمده حاکی از این موضوع است که معلمان، زیر ساخت ها، والدین و دانش آموزان از ریشه های آسیب های آموزش مجازی هستند، و در طول آموزش مجازی عمده صدمات وارد آمده به تربیت علمی دانش آموزان از طریق این عوامل بوده است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل