وی تصریح کرد: این امر باید بتواند «حیات طیبه»، «جامعه ی عدل جهانی» و «تمدن اسلامی – ایرانی» را تحقق بخشد. در پرتو چنین سرمایه ای جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی «انسان کامل» را پیدا می کند و استعدادهای بشری به شکوفایی و کمال خواهد رسید.
قربانی عوامل موثر حکمرانی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمودن حاکمیت کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، تقویت دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت نیروی انسانی (معلم) بعنوان یکی از عناصر محوری سند، تقویت رابطه مدرسه/معلم با اولیا، اصلاح کتب درسی برپایه الگوی اسلامی- ایرانی، اصلاح ساختار فضاهای آموزشی با توجه به معماری اسلامی- ایرانی، ارتقای مستمر نیروی انسانی وتقویت تعهد و تخصص در این حوزه، تلاش در جهت استقلال مالی آموزش وپرورش، توجه به اصل عدالت آموزشی در همه مدارس، ارتباط موثر با نهادهای مرتبط از جمله حوزه علمیه دانست
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، ایجاد زمینه رشد مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان، ایجاد رشته های تحصیلی دانش بنیان واشتغال آفرین در هنرستان ها ومراکزکار و دانش، وضع قوانین بازدارنده از وقوع جرم و فساد اداری، توجه به اصل جایگاه معلم در جامعه وارتقای معیشت معلم، شفافیت در ارایه آمار و گزارش های راهبردی به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری در برنامه ها را از عوامل موثر حکمرانی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين