به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ مسعود نظمیه رییس اداره آموزش و پرورش منطقه نیر در حاشیه سی و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ گفت: در دو سال فراگیری ویروس منحوس کرونا، نظام آموزش و پرورش دنیا به خصوص ایران با چالش بزرگی مواجه شد.
مسعود نظمیه افزود: آموزش و پرورش متکی به آموزش حضوری و به دور از بکارگیری فناوری های جدید و عدم وجود زیرساخت های لازم و مورد نیاز، باعث شد در موضوع آموزش دانش آموزان با مشکلات عدیده ای روبرو گردیم، اما این مشکل و ضعف قابل جبران می باشد ولی ضربه ای که در موضوع تربیتی و پرورشی دانش آموزان خوردیم قابل جبران نیست.
رییس اداره آموزش و پرورش منطقه نیر اذعان داشت: دانش آموزانی که در بعد پرورشی، شناخت محیط اطراف و پرورش توانایی تصمیم گیری، آنگونه که باید آموزش ندیدند و در دوران کرونا دانش آموزان به مانند فردی که شنا نیاموخته، در دریایی از مشکلات رها شدند.
وی گفت:دانش آموزانی که نتوانستند هم بهره کافی از فناوری ببرند و روش استفاده را آموزش ندیدند و اگر هم آموخته بودند چگونگی استفاده از آن را نیاموخته بودند و به حیطه هایی وارد شدند که سنخیتی با سن آنها نداشت و سؤالات زودهنگام بیشماری برای آن ها به وجود آمد و با توجه به کنجکاوی دوران نوجوانی، با مشکلات بسیاری مواجه شدند.
مسعود نظمیه اظهار داشت: در آیات و روایات اول تأکید بر پرورش و تزکیه هست و بعد آموزش،هرچه در دوران قبل از کرونا این موارد تاکید می شد، برخی خود را به خواب می زدند،اما کرونا و مسائل به وجود آمده باعث شد از این خواب بیدار شده و مباحث تربیتی در اولویت کار قرارگیرد، هرچند هنوز هم گاهاً اولویت بودن مباحث آموزشی حس می شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان يزد