به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، قربانی مهر سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در مسیر تحقق اهداف والای تربیتی مبتنی بر سند تحول دولت مردمی، نیازمند نگاه تحولی است اظهار کرد: با نگاه تحولی و نقادانه نسبت به فرآیندها می توان سند تحول بنیادین را اجرایی نمود و در این میان، مردمی سازی آموزش و پرورش از ماموریت های اصلی در این دولت مدنظر است.
وی با بیان اینکه، رویکرد مردمی سازی از عناصر پیشران ایران قوی است که در ابعاد بسیاری؛ منجر به برقراری عدالت آموزشی نیز خواهد شد افزود: برای اجرای سند تحول در آموزش و پرورش نیازمند نگاه تحولی و نگرش تحول خواه نزد مدیران هستیم، چرا که مدیران مدارس یکی از محورهای مهم ایجاد تحول در مدارس هستند و باید تلاش کرد تا به واسطه تحقق چرخش های تحول آفرین، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس و نزد مدیران از طریق مدل های بهبود مدیریت آموزشگاهی اقدامات مطلوبی داشت.
قربانی مهر یکی دیگر از ماموریت های آموزش و پرورش را نهادینه سازی سرفصل های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در مدارس دانست و تصریح کرد: مناسب ترین و مطلوب ترین فضا برای نهادینه سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تببین کلاس درس خواهد بود و تاثیرگذارترین نیروی انسانی جهت عملیاتی کردن این موضوع هم کسی نیست، جز معلمان و مربیان ما در کلاس های درس که یقینا در فرصت های مناسب آموزشی و تربیتی می توانند این سرفصل ها را به منصه ظهور برسانند.
وی اجرایی سازی طرح «مدرسه، کانون تربیتی محله» را نیز مستلزم ایجاد نگرش مشارکت جویی و مشارکت دهی میان مدیران مدارس دانست تا با تقویت ارتباط میان خانه، مدرسه، مسجد، محله را بیش از پیش از نظر تقویت نمایند و از ظرفیت گروه های جهادی در این حوزه به بهترین شکل ممکن یاری جویند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران