به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از معاونت آموزش ابتدایی اداره کل ، در این نشست وحید خدابنده نقش راهبران و سرگروه های درسی را درپیشبرد اهداف تعلیم و تربیت ، ارتقای کیفیت آموزشی و رسیدن به اهداف یاددهی و یادگیری بسیار مؤثر دانست.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل عنوان کرد : سرگروه های درسی و راهبران آموزشی و تربیتی ، بازوان قدرتمند و نیروی محرک حوزه ی آموزش ابتدایی هستند.
وحید خدابنده با اشاره به نقش سرگروه های درسی تصریح کرد : افزایش توانمندی و ارتقای سطح مهارت حرفه ای معلمان، مسلماً باعث اجرای بهتر طرح ها و برنامه های تحولی ابتدایی و زمینه ساز توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد : سرگروه های درسی با مشارکت مستمر در دیدارهای آموزشی ، بررسی کتب وچالش های مباحث درسی و ارائه طریق به همکاران، تشکیل کارگروه های تخصصی برای هر پایه و استفاده از تمام ظرفیت عای علمی منطقه ، طراحی و تولید نمونه فعالیت های آموزشی و تولید محتوا و… می توانند توانمندی ها و شایستگی های معلمان و در نتیجه دانش آموزان منطقه را ارتقا بخشند.
سپس خدابنده در مورد اهم انتظارات خود از راهبران آموزشی به تلاش برای جذب حداکثری دانش آموزان بازمانده از تحصیل و نیز اجرای کارگاه های هدفمند برای معلمان در رفع چالش های آموزشی پرداخت.
شیخ صلوات رییس آموزش و پرورش منطقه نیز در ابتدای جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور میدانی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل در ارشق ،ضمن ارائه گزارش از وضعیت کلی منطقه به مهمترین چالش های مدارس تابعه اشاره نمود.
گفتنی است از دیگر برنامه های معاونت در این بازدید یک روزه ، جلسه تبیین برنامه عملیاتی برای مدیران مدارس منطقه با همراهی روسای ادارات آموزش دوره اول ودوره دوم ابتدایی اداره کل و نیز بازدید از پروژه های عمرانی و دیدارهای آموزشی از مدارس شهری و روستایی بود که مسائل آموزشی، روند ثبت نام دانش آموزان، اجرای برنامه های پروژه مهر، برگزاری کلاس های جبران و تثبیت یادگیری، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و… مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل