به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمدرضا سیرتی در حاشیه سی و ششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، با اشاره به محورایجاد فرصت های نوین تربیتی پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب های فضای مجازی خاطر نشان کرد: نظام آموزشی و تربیتی از یک سری آسیب ها و مشکلات درونی و بیرونی رنج می برد. از یک سو ما می خواهیم نسل جوان امروز را جوانی پرسشگر و خلاق تربیت کنیم و از طرفی ذهنش معطوف به جاذبه های گوناگون امروزی مانند رایانه، اینترنت، فیلم و … باشد که به شدت نیازمند متناسب سازی با تحولات پر شتاب فناوری های نوین و مظاهر آن به تولید و ارائه طرح های خلاقانه هستیم.
وی در ادامه یکی از راه های برخورد منطقی و عقلانی با انقلاب فناوری و مصون ماندن کودکان در برابر آسیب های فضای مجازی و تحکیم رابطه خانواده و مدرسه را توجه به مسئله آموزش دانست و افزود: ابتدا باید قدرت مواجهه کودک را بالا برد و با ایجاد تحول در بینش، دانش و نگرش انسان ها و مهارت های فردی، اجتماعی و اخلاقی آن ها را فعال و اثرگذار برای مواجهه با تحولات و تغییرات آماده کرد. لذا باید بستر های فرهنگی، تامین نیروی انسانی ماهر و خلاق و متخصص که انگیزه و روحیه ی تلاش و کاوشگری و همچنین کارشناسانی که توانمندی مهارت زندگی و پاسخگو به نیاز های دانش آموزان و جامعه را داشته باشند در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش تربیت کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه اظهار داشت: اگر به سلامت روانی بچه ها در دوران مدرسه توجه نشود و اگر در آینده خانواده ها ندانند که چگونه با فرزندانشان رفتار کنند، ممکن است آسیب های شدید به دانش آموزان وارد شود، بنابراین مدارس با ارتباط با خانواده ها می توانند عواقب ناشی از مشکلات خانوادگی را رفع و رجوع کنند و ارتباط با اولیای مدرسه باعث شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف دانش آموزان می گردد.بنابراین باید برای مدیریت آسیب های اجتماعی اقدام کنیم و از اقدامات عجولانه، غیر کارشناسی و بدون اثربخشی پرهیز شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان