به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از سرعین؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمی به عنوان حرفه ای تخصصی نیازمند صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و فنی توأم با مهارت انسانی و ادراکی است اظهار کرد: لازم است با هم افزایی متخصصین حوزه آموزش و پرورش و نظرات کارشناسان این حوزه الگویی جامع برای تعیین شاخص های صلاحیت حرفه ای معلمان تدوین گردد که در آن مطالبات، نظریات و ملاحظات بومی نظام آموزشی نیز مد نظر قرار داده شده و با استانداردها و دستاوردهای نظری و عملی نیز سازگار باشد.
سجاد گلی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای جوان، فعال و با انگیزه در سیستم تعلیم و تربیت موجب اصلاح و ارتقا جایگاه دستگاه آموزش و پرورش خواهد بود و در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کارساز است. افزود: طی سال های اخیر آموزش و پرورش سرعین با اعتماد به توانمندی نیروهای جوان و انقلابی و ایجاد فضای تتابعی و تعاملی میان همکاران دستاورد های چشمگیری در حوزه های مختلف داشته است.
گلی قانون رتبه بندی معلمان را گام بلندی در جهت ارتقاء شئون شغل معلمی، شایستگی های حرفه ای فرهنگیان و میزان رضایتمندی شغلی آنان دانست و خاطر نشان شد: موضوع رتبه بندی از دهه 70 و با هدف اصلاح نظام پرداختی مبتنی بر شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی مطرح بوده است که خوشبختانه در دولت سیزدهم با هم سویی دولت و مجلس پس از تدوین آیین نامه آن بر اساس قوانین بالا دستی و نظرات همه ذی نفعان آموزش و پرورش پس از سال ها به مرحله پرداخت رسید و امید می رود در آینده ای نزدیک بصورت کامل فرایند اجرایی آن آغاز شود.
گفتنی است سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به میزبانی استان تهران و در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل