• آخرین
  • روند
  • همه

بازگرداندن ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل/ دولت از قانون رتبه‌بندی معلمان حمایت کرد

1 سال قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

1 سال قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

1 سال قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

1 سال قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

1 سال قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

1 سال قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

1 سال قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

1 سال قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

1 سال قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

1 سال قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

1 سال قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

1 سال قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

1 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها ایرنا

بازگرداندن ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل/ دولت از قانون رتبه‌بندی معلمان حمایت کرد

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
0

مطالب مرتبط

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به هفته دولت به تشریح دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی سه رکن نظام تعلیم و تربیت بودند که آن زمان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی حضور داشتند و کارمند آموزش و پرورش بودند و البته شهید رجایی معلم بود.

وی افزود: این شهیدان بخش دینی کتاب‌های درسی را در شرایط سخت تدوین می‌کردند. شهید بهشتی در محتوا و شهید رجایی در تربیت و آماده‌سازی معلم، فعالیت ماندگار داشتند و شهیدباهنر که در مدرسه دین و دانش قم و بعدها در دیگر مدارس حضور داشت، بر تربیت دانش‌آموزان متمرکز بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این شهیدان دیدگاه‌های متعالی داشتند و اهمیت نظام تعلیم و تربیت را بیش از موضوعات دیگر می‌دانستند. چون اگر نظام تعلیم و تربیت بالنده باشد، قطعا می‌تواند موجب رشد همه بخش‌های دیگر شود.

نوری تصریح کرد: در آستانه هفته دولت قرار داریم، جا دارد از رئیس‌جمهور محترم قدردانی کنم که با ورود درست ایشان و مجموعه دولت انقلابی به قانون رتبه‌بندی معلمان، این مساله بالاخره بعد از ۱۱ سال به نتیجه رسید و اجرایی شد.

حداقل ۳۰ درصد افت تحصیلی در دوران کرونا

وی با اشاره به افت تحصیلی در دوران کرونا گفت: مدارس در کشور ما به مدت تقریبی دو سال تعطیل شد؛ درحالی که چنین کاری در دنیا انجام نشد. بازگشایی مدارس یک اقدام بسیار خوب توسط وزارت آموزش و پرورش بود. مطالعات ما نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد افت تحصیلی در چنین روندهایی و البته در بهترین حالت خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به دلیل عدم دسترسی مردم به پوشش شبکه‌ای یا نداشتن وسایل دسترسی به شبکه آموزشی، حدود ۴ میلیون نفر محروم از تحصیل داشتیم. لذا بعد از این بررسی‌ها مقرر شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران و تثبیت یادگیری قرار دهند. بنابراین ما همچنان شاهد فعالیت پایگاه تابستانی هستیم.

نوری افزود: کار بسیار خوبی که قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه انجام داد این بود که ۱۶۴ هزار نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در طول یک ماه و نیم به روند و فرآیند تعلیم و تربیت بازگردانده شدند. این عدد بسیار بزرگی است و تلاش بسیاری می‌طلبید.

وی مردمی‌سازی فعالیت‌ها و تلاش برای تحقق عدالت را مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: زمینه برای حضور و مشارکت مردم در همه فرآیندها و امور فراهم شده است و این روند همچنان تقویت می‌شود.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی به طرح های آموزش و پرورش

وی گفت: در سفرهای استانی علاوه بر اعتبارات آموزش و پرورش، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تربیت‌بدنی اختصاص یافته است. اینها ثابت می‌کند آقای رئیس‌جمهور هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری می‌داند و این موضوع نشان از باور و اعتقاد ایشان برای بازگرداندن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود دارد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از صبح شنبه ۲۹ مردادماه به مدت سه روز در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: این اجلاس هم یادگار سه شهید والامقام، رجایی، باهنر و بهشتی است و به جز دو سال کرونا و سال‌هایی در دوران دفاع مقدس، هر سال شاهد برگزاری آن بوده‌ایم.

نوری ادامه داد: هدف اول از این ‌اجلاس، گردهم آمدن مدیران شبکه آموزش و پرورش و کسب شناخت از یکدیگر است؛ چراکه در یک جلسه چندروزه، همراه با هم راهکارها، تجارب موفق و موانع را بررسی می‌کنند و در آستانه سال جدید تحصیلی به آمادگی کامل می‌رسند. در حقیقت، این اجلاس یک مانور برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.

باید به سمت عدالت توزیعی برویم

وی افزود: تا امروز درباره جایگاه حکمرانی در نظام تربیتی ما کمتر کار شده بود. حکمرانی شایسته و متعالی در نظام تربیتی ما مورد توجه نبوده و به صحنه عمل نرسیده است. این نوع حکمرانی عناصر و عوامل متعددی دارد؛ از جمله تحول بنیادین آموزش و پروش و عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: وقتی به این مولفه‌ها توجه کمتری شود، توزیع ما نیز دچار نقص خواهد شد. ما در تلاش هستیم با فعال کردن این مولفه‌ها به سمت عدالت توزیعی برویم نه اینکه توزیع رویه‌ای را ادامه دهیم.

نوری تصریح کرد: برای ۱۶ منطقه مرزی، عشایری و کم‌برخوردار کشور که در ۱۶ استان هستند، پایگاهی ایجاد کرده‌ایم که معلمان ثابت به آنها بدهیم. معلمان آماده به کاری که از مراحل اصلی آموزش حرفه معلمی در دانشگاه فرهنگیان را گذرانده باشند و دارای تجربه موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توزیع امکانات نیز از ظرفیت گروه‌های جهادی بهره می‌گیریم، اظهار داشت: موضوع مهم بعد از معلم، فضای آموزشی است. حدود ۸ هزار فضای کانکسی و سنگ دست‌چین از گذشته داشتیم و امسال تصمیم گرفتیم بر اساس مرحله بندی، حدود ۱۲۰۰ مدرسه کانکسی و سنگ دست‌چین که بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارد، جمع‌آوری شوند و کلاس‌های ایمن جایگزین آن ها شوند.

دولت از قانون رتبه‌بندی معلمان حمایت جدی کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت جدی دولت از آموزش و پرورش، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان به دلیل تنگناهای مالی واقعا سخت بود و شاید در نگاه و تحلیل دیگران، غیرممکن به نظر می‌رسید. اما از آنجا که آموزش و پرورش در اولویت قرار داشت و در برنامه های رئیس‌جمهور بود، این کار مهم و اساسی به سرانجام رسید.

نوری افزود: هدف اصلی رتبه‌بندی از همان اول که به صورت طرح بود و تا امروز که تبدیل به قانون شده، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت است. اهداف بعدی، ارتقای صلاحیت معلمی و ایجاد رقابت سازنده و موثر در نظام تعلیم و تربیت و البته اصلاح نظام پرداخت است.

وی تاکید کرد: یقین داریم همکاران ما و جامعه فرهنگیان دست به دست هم می‌دهند تا این سه هدف حتما محقق شود و این مهمترین کاری است که در رتبه‌بندی اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان  امروز بسیار کارآمد و تحصیل‌کرده هستند و نسبت سواد و تحصیلات معلمان در مقایسه با دستگاه‌های دیگر بالاتر است.

نوری درباره فرآیند رتبه‌بندی معلمان توصیح داد: پس از اینکه معلمان مدارک خود را بارگذاری کردند و ارزیابان حرفه‌ای نمرات هر شخص را ثبت کرد، پرونده‌ برای ممیزها ارسال می‌شود و آنها رتبه فرد را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر افراد اعتراضی داشته باشند، می‌توانند آن را در سامانه مربوطه ثبت کنند اظهار داشت: همه همکاران فرهنگی شاغل در مدارس و کادر اداری‌ که رسته آنها معلمی است، اما در پست‌های اداری کار می‌کنند در دایره شمول این قانون قرار می‌گیرند و با محاسبات مرکز نیروی انسانی ۸۱۰ هزار نفر از معلمان مشمول قانون رتبه بندی می شوند.

نوری درباره نحوه محاسبه مبلغ فوق‌العاده رتبه‌بندی اینچنین توضیح داد: آیین‌نامه مرتبط با رتبه‌بندی به طور دقیق این موضوعات را مشخص می‌کند و به محض اینکه رتبه مشخص شد و در حکم کارگزینی افراد قرار گرفت، پرداخت قطعی مبالغ به روال عادی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: منابع این اقدامات در بودجه دیده شده است؛ دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان به صورت پایدار برای سال ۱۴۰۱ مشخص کرده است و در مجلس نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان به این مبلغ اضافه شد. بنابراین امروز ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای رتبه‌بندی تصویب شده است.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار داشت: ثبت‌نام پایه‌های اول، هفتم و دهم نیازمند مراجعه حضوری در مدارس نیست، اما مطابق مصوبه کمیسیون معین شورای عالی، باید مدارک به صورت حضوری تحویل داده شود، بنابراین چنین اختلاف نظری وجود دارد اما من به همکارانم عرض کردم تا جایی که امکان دارد، میان‌پایه‌ها را حتما ثبت‌نام کنند. در مجموع باید بگویم این موضوع جزو همان قوانین و مقررات دست و پا گیر است که باید به‌روز و تعیین تکلیف شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)



برچسب ها: استان قمبازگشایی مدارسدانشگاه فرهنگیانرئیس جمهوررتبه بندی معلمانشبکه آموزشصحنهقمکرونا

مطالب مرتبط

ایرنا

سردار نوعی‌اقدم: هجوم دشمن از حالت نظامی به جنگ شناختی تغییر یافته است

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ایرنا

پویش «همه حاضر» برای تامین نوشت افزار دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ایرنا

اعلام آمادگی سازمان اوقاف برای بازسازی مدارس فرسوده

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.