• آخرین
  • روند
  • همه
تربیت معلم چندساحتی، رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان است

تربیت معلم چندساحتی، رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان است

1 سال قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

1 سال قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

1 سال قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

1 سال قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

1 سال قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

1 سال قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

1 سال قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

1 سال قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

1 سال قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

1 سال قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

1 سال قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

1 سال قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

1 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

تربیت معلم چندساحتی، رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان است

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
0
تربیت معلم چندساحتی، رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان است
رئیس دانشگاه فرهنگیان مراد صحرایی

تهران (پانا) – سرپرست دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را امیدآفرین، گفتمان‌ساز و تحول‌ساز برای فردای ایران خواند و گفت ما به دنبال تربیت کیفی، تربیت معلم چندساحتی به جای تک‌ساحتی هستیم.

رضا مراد صحرایی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از صبح امروز 29 مردادماه در مرکز همایش‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: خرسندیم که در نخستین سالروز تشکیل دولت مردمی، گردهم آمده‌ایم.

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

ترس و عدم اعتماد مانع اصلی جوانگرایی در کشور است

ثبت‌نام ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس/ ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی با طرح سوالاتی درباره کیفیت اقداماتی که تاکنون درباره تربیت معلم انجام شده است، گفت: ما باید بدانیم آیا خط سیر کنونی، قدرت کافی برای پاسخگویی به نیازهای آینده را دارد؟ ما کدام ویژگی آینده را از هم‌اکنون شناخته‌ایم و برای پاسخ دادن به آن قدم برداشته‌ایم؟ آیا معلمان را برای آینده تربیت می‌کنیم؟ و اینکه آیا دانش‌آموزِ فردا، کنش کنونی ما را می‌پذیرد؟

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به روندهای نوظهور در حوزه علم و فناوری ادامه داد: ظهور متاورس، امروز یک واقعیت است و در این میان، سوال مهم این است که چند درصد از معلمان ما با این حوزه آشنا هستند و آیا ما توانسته‌ایم فناوری‌های جدید را به کلاس‌های درس ببریم؟

صحرایی افزود: ما در عصر حاضر نیازمند عبور از آموزش‌های سنتی و مرسوم به سمت یادگیری مهارت‌های نرم هستیم و سوال مهم دیگر این است که آموزش‌های ما چه‌قدر برای ایجاد مهارت‌های نرم مفید است؟



وی گفت: نظام تعلیم و تربیت امروز بر تغییر رویکرد از حافظه‌محوری به یادگیری مادام‌العمر تاکید دارد و نکته اساسی این است که ما در این زمینه چه گامی برداشته‌ایم و معلمان ما در این باره چه نقش و کارکردی دارند؟

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تربیت کیفی، اخلاق‌محور، خانواده‌محور و تخصص‌محور را یک ضرورت در زمینه آموزش معلمان و دانش‌آموزان دانست و از تلاش دانشگاه فرهنگیان برای تحقق این محورها خبر داد.

صحرایی اظهار داشت: امروز عصر رشته‌ها و میان‌رشته‌ها نیست بلکه عصر ماورای رشته‌ها و تربیت انسان‌های چندبعدی و چندساحتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مختصات دانشگاه‌های هوشمند و نسل جدید اشاره کرد و گفت: این دانشگاه‌ها انعطاف‌پذیر، خطرپذیر، خلاق، مشارکت‌جو، تاب‌آور، ارزش‌محور و تربیت‌کننده نیروی انسانی منعطف و پویا هستند؛ حال سوال من این است که آیا دانشگاه‌های ما اینچنین هستند؟ متاسفانه پاسخ منفی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را امیدآفرین، گفتمان‌ساز و تحول‌ساز برای فردای ایران خواند و افزود: ما به دنبال تربیت کیفی، تربیت معلم چندساحتی به جای تک‌ساحتی و فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی هستیم و به زودی دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه جامع و جریان‌ساز تبدیل خواهد شد؛ با اینحال امکانات و فضای فیزیکی ما نیاز به تقویت و رشد دارد.

صحرایی ادامه داد: کالبد و فضای فیزیکی و معماری ما باید متناسب با شرایط و رویکردهای جدید و مطابق با تربیت نسل جدید باشد اما اکنون 3 میلیون مترمربع فضای دانشگاه در سراسر کشور، کمتر از 10 درصد استاندار است. ما چنین شرایطی را تحویل گرفتیم ولی آن را به گونه‌ای متفاوت تحویل خواهیم داد.

وی بر آموزش 6 مهارت به معلمان آینده تاکید و اظهار کرد: معلمان در شرایط آتی موظف به یادگیری این مهارت‌ها در دانشگاه فرهنگیان هستند وگرنه نمی‌توانند رتبه و نمره قبولی دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: اضلاع سه‌گانه این تربیت و این رویکرد جدید، «هر معلم؛ یک مربی پرورشی»، «هر معلم؛ یک مربی قرآنی» و «هر معلم؛ یک امدادگر» است.

صحرایی گفت: نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان نباید نمره 10 و مانند دیگر دانشگاه‌ها باشد بلکه به زودی حداقل نمره مورد قبول، 16 خواهد بود و نمرات پایین‌تر، مشروط محسوب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای رویکردهای تحولی، مستلزم ایجاد باورهای تحولی است، افزود: مدیران دانشگاه باید ابتدا خودشان متحول شوند تا بتوانند متولی تحول در تاریخ باشند.

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

برچسب ها: دانشگاه فرهنگیان

مطالب مرتبط

پانا

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
پانا

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
پانا

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.