به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت و گو محور اظهار کرد: آماده ایم از نزدیک گوش شنوایی برای همکاران شهرستان باشیم و تا حد امکان به رفع چالش های آنان بپردازیم.
وی ادامه داد: کمیته انتصابات مدیران مدارس ابتدایی یکی از اولویت ها و دستور کارها باید قرار بگیرد چرا که اگر دانش آموز تمام ساحتی می خواهیم باید مدیران مدارس نیز در درجه اول تمام ساحتی باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طرح و بخشنامه های حوزه آموزش بنیادین بسیار کمک حال هستند اما تعدد زیاد این بخشنامه ها در مقطع بنیادین می تواند باعث افت کیفیت آموزشی شود.
وی اظهار کرد: طرح تثبیت یادگیری با همکاری همکاران مقطع بنیادین مخصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته به خوبی اجرا شده و ما در طی سال هم برنامه داریم تا این طرح را قویا ادامه دهیم.
رشیدی در پایان گفت: مراکز اختلال یادگیری در تلاش هستند تا کیفیت آموزشی را بهبود ببخشند و توقع داریم تا با همکاری حداکثری با این مراکز چالش های فرآیند یاددهی یادگیری را کاهش دهیم.
محسن رهنما مدیر آموزش و پرورش چناران ضمن خیر مقدم به کلیه نخبگان تعلیم و تربیت استان خاطر نشان کرد: آموزش بنیادین جایگاه ویژه ای دارد و نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
مدیر آموزش و پرورش چناران ادامه داد: اکثر نومعلمانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند، در زمینه آموزش بنیادین بسیار خوش فکر و توانمند هستند اما باید با ارائه راهکارها و تصمیمات مناسب انگیزه را در جوان معلمان پرشور تر کنیم.
وی افزود: در دوره های مختلف آموزش مهارت های زندگی انجام شده اما زمانی نتیجه خواهیم گرفت که تمرکز این مهارت ها در مقطع بنیادین باشد.
لازم به ذکر است حضور در مدارس ابتدایی پسرانه باهنر و دخترانه مدرس، بازدید از طرح تثبیت یادگیری در دستور کار معاون بنیادین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی