به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رضوان حکیم زاده با تسلیت ایام محرم و اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) مانند کلاس فشرده تاریخ و منظومه بزرگ هستی است، افزود: وقتی در آثار تربیتی دقت میکنیم به خود می بالیم که دوستدار اهل بیت هستیم و باید از فرصت هایی که در زندگی در اختیار ما قرار داده شده است درست استفاده کنیم، همانند فیلسوف بزرگ شهید مطهری که با نوشتن کتاب های تربیتی فراوان در زمینه تربیتی درس های بزرگی را به ما آموخته است.
وی در ادامه اظهار داشت: برای اینکه دانش آموزان ما دوستدار امام حسین (ع) باشند و اینکه از یک شور به شعور و آگاهی برسند، نیازمند معرفت بیشتر هستیم و باید با زبان و داستان کودکانه بتوانیم دانش آموزانمان را با مشی و منش امام حسین (ع) در زندگی آشنا کنیم، چون بیشتر دانش آموزان نسبت به عظمت واقعه عاشورا به عنوان کلاس فشرده تاریخ درگیر هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، مسئولیت مربی، جستجو و پژوهش و بررسی جهت شناساندن رفتارهای تربیتی به دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: سیره امام حسین (ع)، معتبر ترین منبع تربیتی است و با توجه به برداشت های آموزنده از این سیره و الگو، باید در آموزش ابتدایی، تربیت متناسب با اقتضائات کودکی باشد.
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: الگوهای مناسبی که دانش آموزان در تمام سنین از این منبع استفاده کنند تولید شود.
حکیم زاده در ادامه با اشاره به اینکه متولیان امر آموزش و پرورش در استان گیلان دارای بینش تربیتی هستند، عنوان کرد: دوره ابتدایی باید طبق سند تحول دوره تربیت محور باشد. شناسایی و پرورش نخبه ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری امری ضروری است، اما جداسازی دانش آموزان امری غیر تربیتی است و باید به غنی سازی روی آورده شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین افزود: سواد تربیتی والدین و شناخت دوران کودکی امری مهم است و باید عوامل عاطفی، روانی و اجتماعی در محیط یادگیری مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین طرح تثبیت را عدالت محور دانست و گفت: در دوره ابتدایی هیچ چیز جای کلاس حضوری را نمیتواند پر کند وآموزش ها هم باید هدفمند باشد.
گفتنی است در این نشست موضوعاتی از قبیل؛ محتواهای آموزشی، توجه به سهم مدارس در استان ها، اهمیت دادن به درس هنر، بازی و مهارت، دوره های ضمن خدمت و دوره کارآمد، استفاده بیشتر از راهبران آموزشی، آزمون تیزهوشان با توجه به لطمه زدن به دوره ابتدایی، آگاه سازی اولیا نسبت به تربیت درست، اختصاص تسهیلات ویژه برای معلمان مناطق محروم، اختصاص معلم برای اختلالات یادگیری و … مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان