به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، این جلسه که با حضور مرتضی علیخانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران و جمعی از مدیران هفت قطب استان بعد چهارسال در محل اتاق ریاست اداره استثنایی برگزارشد.
علیخانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش افزود: ملاک تمامی فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی استان بر مبنای عدالت آموزشی و تربیتی، شفاف سازی وبرنامه محوری همراه با پیگیری قرار دارد و تمامی مدیران مدارس و مراکز، مشکلات ویژه یادگیری می بایست مطالبه گر و پیگیر باشند و همواره مطالبات حوزه آموزش و پرورش، دانش آموزان توانا را با برگزاری جلسات، پیگیری از ادارات مناطق ،خیرین ، سایر نهادهاو سازمانهای مردم نهاد در برنامه کاری خود قراردهند.
وی افزود: مدیران مدارس استثنایی از شهرداری و شورای شهر در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان توانا و مناسب سازی، زیباسازی فضا های آموزشی باید طبق قانون حمایت از معلولین، پیگیر و مطالبه گر باشند و در شورای های شهر و روستا و شورای آموزش و پرورش مناطق جهت میزان تحقق قانون حمایت از معلولین ومطالعه حقوق دانش آموزان توانا، مشارکت داشته باشند.
گفتنی است در ادامه حاضرین پیرامون مواردی از قبیل اقدامات پروژه مهر، ساماندهی نهایی نیروهای انسانی،جدیت درطرح تعمیق و تثبیت یادگیری ، تشکیل بانک اطلاعاتی دانش آموزان وهمکاران، الزام در داشتن برنامه ریزی سالانه وتقویم اجرای گفت و گو و در ادامه مشکلاتی از قبیل کمبودمعلم نابینا در استان، کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس ، بررسی و پیگیری مشکلات سامانه سیدا ، پیگیری شناسه حقوقی و کارتابل آموزشی مراکز مشکلات ویژه یادگیری جدیدالتاسیس در دستور کار دادند
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران