به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دوازدهمین جلسه از سلسله نشستهای مدیرکل با مدیران مدارس استان اصفهان در ناحیه یک اظهار داشت: مدیران مدارس ناحیه یک اصفهان، ساعی و تلاشگر هستند و بسیاری از مدیران آن جزو پیشتازان و مبارزان دوران ابتدایی انقلاب بودهاند.
وی افزود: اعتقاد بنده این است که هیچ نقش و جایگاهی در آموزش و پرورش بالاتر از نقش مدیران نیست و همه سیستم در حال تلاش هستند که فرآیند تعلیم و تربیت شکل بگیرد و مدیریت این فرآیند بر عهده مدیران است که ناشدنیها را به شدنی تبدیل کنند.
ابراهیمی افزود: امام حسین(ع) برای عالم هستی الگو و نمونه بوده و افتخار ما این است که از ایشان و کسانی که در این راه بودهاند الگو بگیریم و سپس نقش الگویی خود را برای دانشآموزان پیاده کنیم و اگر در مسیر امام حسین حرکت کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اصلیترین عنصر در آموزش و پرورش نیروی انسانی است و در آموزش و پرورش فراز و فرودهای زیادی داشتهایم که ماحصل آن تهیه سند بنیادین تحول برای آموزش و پرورش است، اما نکته مهمی که باید انجام شود، عملیاتی کردن آن است و گلهمندی حاضر مقام معظم رهبری در حال حاضر عدم اجرایی شدن این سند است و توصیه کردهاند اگر عیبی دارد آن را اصلاح کنید.
وی افزود: با خروج نیروهای تربیت معلمی دهه شصت و عدم تزریق نیروی کافی از سوی دانشگاه فرهنگیان دچار چالشهای بسیار از لحاظ کمی و کیفی شدهایم، اما سیاست فعلی دولت تقویت کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان است اما این فرآیند کمی زمان خواهد برد.
ابراهیمی تصریح کرد: یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز خود را نداریم و در این زمینه دچار چالش هستیم، اما سهمیه استان اصفهان برای دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در بعد تربیتی مدرسه به واسطه کرونا دچار مشکلاتی شدیم و این موضوع ناهنجاریهای تربیتی بسیاری را ایجاد کرده است که لازمه کار و تلاش جهادی برای حل موضوع است.
وی گفت: سیاست بر این است که مدارس آموزش و پرورش به صورت حضوری اداره شود، مگر آنکه به صورت اقتصایی و موردی درباره آن تصمیمگیری خواهد شد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: قرآن باید در مسیر فکری مخاطبان آموزش و پرورش قرار گیرد و در همه سطوح به قرآن توجه ویژه شود و رفتار و ظاهر و باطن قرآن اجرایی شود و ما اگر یک دانشآموز را بتوانیم در مسیر بیاوریم، مصداق نجات کل بشریت خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مردم ناحیه یک بسیار دینمدار هستند و در این ناحیه افرادی را داریم که هم پدر چند شهید هستند و هم منزل خود را برای احداث مدرسه تقدیم کردهاند.
وی در پاسخ به بیان مشکل مدیران در خصوص کمبود مشاوران در مدارس نیز اظهار داشت: در استخدامیهای امسال مشاور با تعداد بیشتری دیده شده است و تمام ظرفیت در این زمینه به کارگیری شده است.
ابراهیمی در خصوص موضوع اهمیت بخشی به هنرستانها نیز گفت: ۳۲ هنرستانکه بخش عمده آن همجوار هستند با مشارکت صنایع بزرگ دولتی و غیردولتی انعقاد تفاهم انجام شده است.
وی گفت: از ادارات و نهادهای دیگر ظرفیت سازمانها و نهادهای استان اصفهان برای توسعه دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد.
ابراهیمی در پاسخ به پرداخت مطالبات فرهنگیان استان اصفهان نیز بیان داشت: تمام مطالبات حقالتدریسی تا پایان سال 1400 پرداخت شده است و در صدد هستیم تا مابقی معوقات سال تحصیلی 1400-1401 را پرداخت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت درس ریاضی نیز گفت: درس ریاضی باید به صورت ویژه تقویت شود و اهمیت دارد تا این درس در دوران دبستان به صورت ویژه میان دانشآموزان توسعه و اعتلا یابد.
وی در پایان در ارتباط با نیروهای خرید خدمات آموزشی نیز بیان داشت: در دستور کار داریم تا موسسان و نیروهای خرید خدمات را به جهت افزایش کیفیت، ارزیابی کنیم.
انتهای پیام/