به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، میرعبدی در جلسه بررسی توسعه مدیریت و نظارت اداره آموزش و پرورش عشایر استان بر تمامی مدارس و مناطق عشایر استان، اظهار کرد: با توجه به وسعت مساحت استان، وجود بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی و پراکندگی نامتعارف جمعیت شرایط خاصی بر مدارس عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان حاکم است به طوری که فاصله دورترین مدرسه عشایری با مرکز استان ۸۶۰ کیلومتر است و این شرایط توجه ویژه ای را می طلبد.
وی افزود: در مدارس روستایی و عشایری با پدیده تارکان و بازماندگان از تحصیل مواجه هستیم که با اجرای طرح سبات در مدت باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی این افراد شناسایی خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان موضوع دوزبانه بودن دانش آموزان عشایری و قرار گرفتن اکثر این مدارس در نوار مرزی را از مهمترین ویژگی های فرهنگی مدارس عشایری عنوان کرد و گفت: پرداختن به موضوعات تربیتی و پرورشی در این مدارس نیازمند توجه و حساسیت ویژه است.
میرعبدی خاطر نشان کرد: معلمان به کار گرفته شده در این مدارس نیز اکثرا نیروهای خرید خدمات یا سرباز معلمان هستند این در حالی است که اکثر این مدارس به صورت چندپایه اداره می شوند و نیازمند معلمان با تجربه و چند مهارتی هستند .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان