• آخرین
  • روند
  • همه

استعدادیابی در مناطق با محرومیت اجتماعی، در اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

1 هفته قبل
گزارش خبری صدا و سیما از خدمات انتخاب رشته وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان / ویدئو

گزارش خبری صدا و سیما از خدمات انتخاب رشته وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان / ویدئو

13 ساعت قبل
کلیپ سرود دانش‌آموزی «سلام آقا جان» به مناسبت ماه محرم /ویدئو

کلیپ سرود دانش‌آموزی «سلام آقا جان» به مناسبت ماه محرم /ویدئو

13 ساعت قبل

مجلس دانش‌آموزی، بهترین مکان برای تجربه زیستی دانش‌آموزان

18 ساعت قبل
آغاز به کار رسمی میز کار رتبه بندی معلمان

آغاز به کار رسمی میز کار رتبه بندی معلمان

19 ساعت قبل
از فلسفه شکل‌گیری نظام رتبه‌بندی معلمان تا تخصیص 38 هزار میلیارد تومان اعتبار

از فلسفه شکل‌گیری نظام رتبه‌بندی معلمان تا تخصیص 38 هزار میلیارد تومان اعتبار

20 ساعت قبل
سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است

سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است

20 ساعت قبل
آغاز فعالیت رسمی «میز کار رتبه‌بندی معلمان»

آغاز فعالیت رسمی «میز کار رتبه‌بندی معلمان»

1 روز قبل
آغاز به کار رسمی میز کار رتبه‌بندی معلمان

آغاز به کار رسمی میز کار رتبه‌بندی معلمان

1 روز قبل
سوگنامه‌ای درباره «کودک»‌کشی رژیم غاصب قدس

سوگنامه‌ای درباره «کودک»‌کشی رژیم غاصب قدس

1 روز قبل
تقویت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان مهاجر افعانستانی در شهرستان‌‌های استان تهران

تقویت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان مهاجر افعانستانی در شهرستان‌‌های استان تهران

1 روز قبل

وزیر آموزش و پرورش: ۸۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی آینده به چاپ رسیده است

2 روز قبل
انتشار 400 محتوای رسانه‌ای در خبرگزاری پانا درباره «احلی من‌العسل»

انتشار 400 محتوای رسانه‌ای در خبرگزاری پانا درباره «احلی من‌العسل»

2 روز قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها ایرنا

استعدادیابی در مناطق با محرومیت اجتماعی، در اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

۷ مرداد ۱۴۰۱
0

مطالب مرتبط

تقویت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان مهاجر افعانستانی در شهرستان‌‌های استان تهران

برپایی میزخدمت مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران در نماز جمعه

۸۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی آینده به چاپ رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، استعدادیابی و مهارت‌آموزی مسئله مهم و قابل توجهی است که همواره یکی از دغدغه‌های والدین محسوب می‌شود. خانواده‌ها معمولا برای تقویت این بعد از زندگی فرزندان خود در تلاش و تکاپو هستند چرا که انتخاب مسیر و آینده شغلی کودکان را در این مسیر می‌بینند.

در این راستا و با توجه به تمرکز والدین به این موضوع، بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقد هستند که استعدادیابی و پرورش کودکان بهتر است که از ۳ سالگی آغاز شود که این موضوع با توجه به توسعه اطلاع‌رسانی‌ و افزایش آگاهی در مناطق شهری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

خانواده‌های با بضاعت مالی مناسب، فرزندان خود را به منظور شناسایی استعداد آنها در عرصه‌های مختلف قرار می‌دهند تا در نهایت علاقه و استعداد کودک در زمینه خاصی مشخص شود، اما کودکان در مناطق کمـتربرخوردار به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی از شرکت در کلاس‌های مختلف معذورند.

براین اساس با توجه به وجود استعدادهای فراوان در میان کودکان مناطق محروم و همچنین ضرورت شناخت این استعدادها برای آینده کشور نیاز است که نسبت به شناخت استعدادهای برتر افراد از دوره کودکی اقدامات گسترده تری صورت گیرد.

در حال حاضر با توجه به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک آموزش و پرورش وظیفه دارد خدمات آموزشی و پرورشی را از بدو تولد تا ۶ سالگی به کودکان ارائه دهد که به گفته رییس این سازمان قرار است تا سن ۳ سالگی تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و پس از آن، کودکان برای سه سال دوم به‌تدریج و در شیب ملایمی، برای ورود به دبستان آماده شوند.

در این راستا و با توجه به اهمیت استعدادیابی برای آینده کشور و فرزندان، مجتبی همتی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات مربوط به استعدادیابی و مهارت‌آموزی کودکان اظهار کرد: وقتی از دوره کودکی صحبت می‌شود، یکی از اهداف پرورش استعدادهاست.

وی با بیان اینکه سازمان تعلیم و تربیت کودک درصدد فراهم‌ کردن زمینه شکوفایی و شناسایی استعدادهای کودکان است، افزود: بی شک مهارت‌آموزی و استعدادیابی یکی از اهداف دوره کودکی است که با ایجاد فرصت‌ها و محیط غنی این امکان مهیا می‌شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: کودکان در مناطق محروم با نوعی محرومیت و شکاف اجتماعی همراه هستند که باعث می‌شود محیط غنی را برای شکوفایی استعدادها نداشته باشند، بنابراین تولید محصولات، کاربرگ و ارائه خدماتی این چنین کمک می‌کند تا کودکان در محیطی غنی‌تر فعالیت کنند.

همتی فر خاطرنشان کرد:تولید محصولاتی مانند کاربرگ و ارائه خدمات به کودکان در مناطق محروم باعث ایجاد فرصتی می‌شود که کودک، مربی و والد بتواند در راستای شناسایی استعدادها و علائق بهتر عمل کند.

تولید محصولاتی مانند کاربرگ و ارائه خدمات به کودکان در مناطق محروم باعث ایجاد فرصتی می‌شود که کودک، مربی و والد بتواند در راستای شناسایی استعدادها و علائق بهتر عمل کند

وی یادآورشد: اگر از هدایت استعداد و تحصیلی صحبت می‌شود باور این است که بدون توجه به دوره کودکی دیده شود، اما اگر این فرآیند را گسسته از دوران کودکی در نظر بگیریم، به درستی اتفاق نمی‌افتد، بنابراین این فرآیند باید پیوسته در نظر گرفته شود.

همتی فر افزود: در راستای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان فعال بودن و اینکه گستره ساحت‌های تربیتی مختلف را پوشش دهد، مد نظر است.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در یک مراسم نمادین به طور رسمی آغاز بکار کرد.

ساختمان موقت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز سیزدهم مردادماه ۱۴۰۰ در پلاک شماره ۱۳ خیابان سرپرست تهران افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

برچسب ها: تهران

مطالب مرتبط

ایرنا

مجلس دانش‌آموزی، بهترین مکان برای تجربه زیستی دانش‌آموزان

۱۶ مرداد ۱۴۰۱
ایرنا

وزیر آموزش و پرورش: ۸۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی آینده به چاپ رسیده است

۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ایرنا

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل به مدارس کشور/ ۵۶۹ مدرسه آسیب دیده است

۱۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.