• آخرین
  • روند
  • همه
تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در مجمع صدای دانش‌آموز

تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در مجمع صدای دانش‌آموز

1 سال قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

1 سال قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

1 سال قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

1 سال قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

1 سال قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

1 سال قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

1 سال قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

1 سال قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

1 سال قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

1 سال قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

1 سال قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

1 سال قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

1 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در مجمع صدای دانش‌آموز

۱ مرداد ۱۴۰۱
0
تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در مجمع صدای دانش‌آموز
مجید سعیدی گرکانی

تهران(پانا) – رئیس مجمع صدای دانش‌آموز، این مجمع را یک موسسه آگاهی‌بخش برای دانش‌آموزان کشور دانست.

مجید سعیدی گرکانی درباره چگونگی تاسیس مجمع صدا در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: من قبل از تشکیل مجمع صدای دانش آموز در تشکلات غیردولتی متعددی حضور داشتم که خیلی از این تشکلات را نوجوانان تشکیل داده بودند و حتی خودشان هم مدیریت می‌کردند ولی متوجه شدم که در این تشکلات درباره مسائل روز جامعه دانش‌آموزی و مشکلات و چالش‌هایی که دانش‌آموزان با آن روبه‌رو هستند بحث نمی‌شود.

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

دانش‌آموزان و معلمان سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند

وی افزود: شاید اقدامات و برنامه های مختلفی از قبیل فعالیت در راستای گسترش حقوق بشر، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی، دیدار و مطالبه از مسئولان و گفت‌وگو با رسانه‌ها در دستور کار بود ولی فعالیت اثربخش برای پیگیری مسائل مهم دانش آموزان انجام نمی‌دادند و زمانی که من این ضعف را احساس کردم با دوستانم تصمیم گرفتیم این موسسه را راه‌اندازی کنیم و نام آن را مجمع صدای دانش‌آموز بگذاریم.

تصمیم گرفتم تشکل غیر دولتی راه اندازی کنم

سعیدی گرکانی درباره نامگذاری مجمع صدای دانش‌آموز گفت: من به این نتیجه رسیدم که تشکل‌های غیر دولتی نوجوان، حوزه دانش آموزی را رها کرده‌اند بنابراین تصمیم گرفتم یک تشکل غیردولتی و جهادی راه‌اندازی کنم که صدای دانش‌آموزان کشورم در بخش غیردولتی شود. لذا این ضعف واقعا احساس شده بود که ما در بخش غیردولتی هیچ تشکلی نداریم که در زمینه های مختلف صدای دانش آموزان باشد و من تصمیم گرفتم که این موسسه مسئولیت رساندن صدای دانش آموزان را به مسئولان دولتی و غیردولتی حتی در سطوح بین‌المللی برعهده داشته باشد.



مجمع صدا یک موسسه آگاهی بخش است
سعیدی گرکانی درباره مجمع صدا گفت: مجمع صدا یک موسسه آگاهی‌بخش است؛ همان گونه که شهید بهشتی می‌فرمودند بزرگ‌ترین هدیه ای که ما می توانیم به مردم بدهیم این است که اندیشیدن را به آنها آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: ما نیز دانش‌آموزان را با مفاهیم بسیاری آشنا می‌کنیم و سعی می کنیم به آنها موضوعات مختلفی همچون فن بیان، داشتن اعتماد به نفس و مطالبه‌گری را آموزش بدهیم.

رئیس مجمع صدای دانش‌آموز تاکید کرد: سعی می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف، دانش‌آموزان را با یک رقابت سالم در محیط رشد قرار دهیم؛ همچنین به دنبال آگاهی‌بخشی و ارتقای مهارتِ اندیشیدن در دانش‌آموزان هستیم.

اهداف مجمع صدا به ۶ هدف افزایش یافت

سعیدی گرکانی درباره اهداف مجمع صدا گفت: مجمع زمانی که در اول مردادماه ۱۴۰۰ تشکیل شد به دنبال تحقق ۳ هدف، شامل دفاع از عدالت آموزشی، دفاع از حقوق دانش آموزان و تحکیم روحیه حق‌طلبی دانش آموزان بود ولی در یکم مردادماه امسال که سالگرد تشکیل مجمع صدای دانش آموز است تصمیم گرفتیم که این ۳ هدف را به ۶ هدف افزایش بدهیم.

وی افزود: هدف این مجمع رساندن صدای دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان به گوش مسئولان است که اولین و مهم‌ترین هدف دفاع از حق تحصیل شایسته و آینده‌ساز برای همه کودکان و نوجوانان در ایران و جهان است و تمامی کودکان و نوجوانان فارغ از نقطه جغرافیایی که زندگی می کنند حق دارند از یک تحصیل شایسته و آینده‌ساز برخوردار باشند و با توجه به آموزش مناسبی که دریافت می‌کنند، آینده خود را بسازند که البته جامعه هدف ما بیشتر دانش‌آموزان ایران است.

رئیس مجمع صدای دانش‌آموز ادامه داد: هدف دوم دفاع از عدالت آموزشی است و تمامی دانش آموزان باید از خدمات آموزشی یکسانی بهرمند شوند؛ سومین هدف تحکیم روحیه حق‌طلبی دانش آموزان است و دانش آموزان باید حقوق خود را بشناسند و علاوه بر آن، وظایف خود را نیز بشناسند و به حقوقی که دارند واقف باشند و از آن دفاع کنند.

وی اظهار داشت: هدف چهارم بحث تربیت مدیران آینده است که دانش آموزان با حضور در مجمع صدای دانش آموز در مسئولیت های مختلفی که دارند مسئولیت‌پذیری را تمرین می کنند و با رای دادن در انتخابات مجمع، مشارکت اجتماعی و با دادن طرح، ایده پردازی را آموزش می‌بینند. البته منظور ما از مدیران آینده صرفا بعد سیاست نیست و تمامی ابعاد را در نظر داریم.

سعیدی گرکانی گفت: هدف پنجم پیگیری مطالبات دانش‌آموزان از مسئولان و موسسات دولتی و غیردولتی است زیرا بسیاری از دانش آموزان هنوز با شیوه درست مطالبه‌گری آشنا نیستند و شاید با مسئولان هم در ارتباط نباشند. یکی از اهداف ما این است دانش آموزانی که با مسئولان و موسسات دولتی یا غیردولتی در ارتباط هستند را شناسایی کنیم و مطالبات دانش آموزان را به گوش این دانش‌آموزان توانمند برسانیم؛ مطالباتی مانند سند تحول بنیادین که یکی از اسناد مهم آموزشی کشور است چرا در یک دهه گذشته هنوز به طور کامل اجرا نشده است؟ در صورتی که مقام معظم رهبری برای اجرای این سند که باعث تحول کشور در حوزه آموزش می شود بارها تاکید داشتند و ما این چراها را به گوش مسئولان می رسانیم و از آنها می خواهیم که پاسخگوی این سوالات باشند.

رئیس مجمع صدای دانش‌آموز افزود: هدف ششم ایجاد بستر شایسته برای فعالیت دانش آموزان در تشکلات غیردولتی است زیرا بسیاری از تشکلات غیردولتی از عضویت نوجوانان در موسسات خود جلوگیری می کنند. اما مجمع صدای دانش آموز یک موسسه دانش آموزی است و تصمیم گرفته این بستر شایسته را برای دانش آموزان تا حدی ایجاد کند و تشکلات غیردولتی را به نقطه مطلوب فعالیت کودکان و نوجوانان نزدیک‌تر سازد.

بیش از صد عضو دانش آموز در استان ها داریم

سعیدی گرکانی درباره فعالیت های اعضای مجمع صدا گفت: مجمع صدای دانش آموز بیش از 100 عضو دانش آموز در ۱۵ استان کشور دارد و آقای عباس باستانی رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران نیز به عنوان عضو افتخاری در این موسسه حضور دارد.

وی ادامه داد: اعضای مجمع صدا در این موسسه فعالیت های متفاوتی دارند؛ برخی از دانش آموزانی که عضو مجمع هستند در تیم اداری و مالی مشغول فعالیت هستند و در حوزه تایپ نامه های مختلف کمک می کنند و برخی از آنها در تیم روابط عمومی مشغول به تولید محتوا هستند. برخی از آنها نیز ایده پردازی می کنند و با ایده هایی که دارند به مجمع و هیئت رئیسه، طرح هایی ارائه می دهند و ما آنها را اجرا می کنیم. همچنین برخی اعضای مجمع مسئول نظارت بر فعالیت های اعضا هستند که ما به این افراد لقب نمایندگان هیئت رئیسه را دادیم که دقیقا یکی از اهداف ما در این مجمع این بود که به دانش آموزان مسئولیت های مختلفی بدهیم تا آنها بهتر خود را بشناسند.

سارا بتولی؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

برچسب ها: تهرانجشنوارهسازمان دانش آموزیسند تحول بنیادینمقام معظم رهبری

مطالب مرتبط

پانا

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

۱ مرداد ۱۴۰۱
پانا

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

۱ مرداد ۱۴۰۱
پانا

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

۱ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.