گلوگاه (پانا)- فرماندار شهرستان گلوگاه گفت فضای فرهنگی شهرستان باید برای بهره گیری از ظرفیت های نوجوانان و جوانان و جلوگیری از خروج آنان به شهرهای دیگر رشد کند، گلوگاه ظرفیتهای علمی و هنری فراوانی دارد که نیازمند حمایت و توجه است.
مهدی داودی گفت:فلسفه تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش بهره گیری از ظرفیت شورایی و تقویت جایگاه تعلیم و تربیت از طریق همفکری اعضا است.
داودی عنوان کرد: یکی از محورهای مهم که در این شورا باید به آن توجه جدی شود و حتی مورد بازبینی قرار گیرد مسأله آسیب های اجتماعی است.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه بیان کرد: یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش شهرستان فقدان عدالت آموزشی و فرهنگی است؛ نبود مدارس خاص همچون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و خروج دانش آموزان نخبه از شهرستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز در این نشست گفت: کشوری که از نظر علمی قدرت دارد در عرصه های مختلف نیز بر دیگر کشورها برتری دارد.
آیت الله ابراهیم میراحمدی گفت: از ظرفیت نوجوانان و جوانان شهرستان به صورت شایسته بهره گرفته نشده و این نقطه ضعف به مدیریت های کلان ما باز می گردد.
میراحمدی عنوان کرد: مبنای کار در آموزش و پرورش، پرورش معنوی و دینی است، همچنین تربیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ضروری است و در این زمینه باید از کارشناسان و تحلیلگران خبره استفاده شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در ابتدای این نشست گفت:شورای آموزش و پرورش از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت است که برای اثرگذاری، نیازمند برنامه ریزی منسجم است.
اسماعیل روحی رتبه شهرستان را در حوزه های آموزشی نظیر المپیادها، جشنواره ها و کنکور در استان مازندران مناسب ندانست و خواهان برنامه ریزی برای جبران این کمبودها شد.
وی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان ۵۴۰ نیروی شاغل فرهنگی، ۶۴ مدرسه و ۵۴۰۰ دانش آموز وجود دارد.
مدیر آموزش و پرورش گلوگاه گفت: برای جبران افت آموزشی ناشی از شیوع ویروس کرونا در دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس آغاز شده است.
روحی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان از نظر مالی تنگناهای بسیاری دارد، سرانه واریزی مدارس ضعیف است و مدارس از طریق مشارکت و همکاری سازمان نوسازی اداره می گردد.
خبرنگار: اویس خادم لو
منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)