معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به سهولت دسترسی حداکثری دانش آموزان به امکانات آموزشی و سایر موارد مورد نیاز از سوی مجریان در پایگاههای مجری طرح ضروریست تا اهداف اموزشی در بهترین شرایط محقق شود.
احمد محمود زاده در بازدید از مدارس منطقه آزاد ماکو از جمله مدرسه حضرت مریم این منطقه در ماکو و دیدار با کارکنان این بخش افزود: در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و باهدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارساییها و کاستیهای آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دورههای ابتدائی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنیوحرفهای و کاردانش) در تابستان 1401 در حال اجراست.
وی اضافه کرد: نقایص و کاستیهای آموزش در فضای مجازی و نگرانی از کفایت دسترسیها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، فاصله آموزشی و افت تحصیلی (آشکار و پنهان) را ایجاد نموده است که با اجرای این تلاش می شود این موارد تا حدودی جبران شود.
معاون وزیر اموزش و پرورش با بیان اینکه طی گفت و گو با مجریان پایگاهها در منطقه آزاد ماکو این طرح به شکل بهینه ای در دست اجراست و استقبال مطلوبی نیز از آن انجام شده است ادامه داد: به صورت کتبی از مجریان طرح در این راستا قدردانی می شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي