• آخرین
  • روند
  • همه
مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، از راهبردهای تمرکززدایی در این حوزه است

مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، از راهبردهای تمرکززدایی در این حوزه است

1 ماه قبل
سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir ورود به سامانه رتبه بندی فرهنگیان

سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir ورود به سامانه رتبه بندی فرهنگیان

2 ساعت قبل

حضور دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران در خبرگزاری پانا

2 ساعت قبل
شأن و جایگاه رفیع آزادگان در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود

شأن و جایگاه رفیع آزادگان در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود

2 ساعت قبل
آموزش حضوری در اولویت اصلی است

آموزش حضوری در اولویت اصلی است

2 ساعت قبل

آموزش چهره به چهره و کیفی، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است

3 ساعت قبل
۱۱ میلیون تومان در یک ماه به حساب معلمان واریز می‌شود

۱۱ میلیون تومان در یک ماه به حساب معلمان واریز می‌شود

4 ساعت قبل
راهنمای سامانه رتبه‌بندی منتشر شد

راهنمای سامانه رتبه‌بندی منتشر شد

4 ساعت قبل
خبرنگاری در پانا فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است

خبرنگاری در پانا فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است

4 ساعت قبل
تربیت 6000 ارزیاب برای ارزیابی 804 هزار نفر از معلمان در فرآیند رتبه‌بندی

تربیت 6000 ارزیاب برای ارزیابی 804 هزار نفر از معلمان در فرآیند رتبه‌بندی

5 ساعت قبل
سرانه فضای آموزشی تایباد پایین‌تر از استاندارد کشوری است

سرانه فضای آموزشی تایباد پایین‌تر از استاندارد کشوری است

6 ساعت قبل
برنامه تلویزیونی «ساعت صفر»؛ فرصتی برای شنیدن و پیگیری دغدغه‌ها و مسائل دانش‌آموزان

برنامه تلویزیونی «ساعت صفر»؛ فرصتی برای شنیدن و پیگیری دغدغه‌ها و مسائل دانش‌آموزان

6 ساعت قبل
برنامه تلویزیونی «ساعت صفر»؛ فرصتی برای شنیدن و پیگیری دغدغه‌ها و مسائل دانش‌آموزان

برنامه تلویزیونی «ساعت صفر»؛ فرصتی برای شنیدن و پیگیری دغدغه‌ها و مسائل دانش‌آموزان

6 ساعت قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، از راهبردهای تمرکززدایی در این حوزه است

۲۶ تیر ۱۴۰۱
0
مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، از راهبردهای تمرکززدایی در این حوزه است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

یکشنبه 26 تیر 1401 – 12:49

تهران (پانا) – رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی با راهبری و نظارت دولت، به‌منظور دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت تأکید کرد.

احمد محمودزاده در نشست با هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب، گفت: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نیازمند تربیت نیروی انسانی است که بخش اعظم آن به عهده آموزش و پرورش است. نیروی انسانی عامل و هدف توسعه، خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: نقش مردم و خیرین در راه‌اندازی مکتب‌خانه‌ها و مدارس در تعلیم و تربیت نیروی انسانی چه در علوم تخصصی و مهارتی فنی و چه در علوم پزشکی از قدیم‌الایام در ایران مرسوم بوده است. امروز نیز ورود ذی‌نفعان آموزش و پرورش از خانواده‌ها تا دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی و مذهبی و خیرین در امر تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی در این خصوص لازم و ضروری است.

وی بر پیاده‌سازی الگوهای متنوع و بهینه مدیریتی، آموزشی و پرورشی از طریق نقش‌آفرینی معلمان، نمایندگان اولیا، نمایندگان مدیریت محلی و نمایندگان نهادهای فعال مذهبی و انقلابی به‌عنوان هیأت امنای مدارس به‌صورت غیرانتفاعی و بدون سود شخصی با در نظرگیری تمهیدات و ملزومات لازم تاکید کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: ساماندهی خدمات خیرین مدرسه ساز در جهت استفاده مفید از کمک‌های آنان و برنامه‌ریزی جهت حفظ و نگهداشت سرمایه، تجهیزات و ساختمانی که در اختیار قرار می‌دهند به منظور استفاده بهینه و مفید از ظرفیت‌ها، اهمیت فراوانی دارد.

محمودزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تربیت نیروی انسانی نیست، گفت: باید فضایی فراهم شود که بتوان از دیگر ذی‌نفعان آموزش و پرورش از نهادهای دولتی و غیردولتی تا خیرین و نهادهای انقلابی و مذهبی استفاده کرد. به عنوان نمونه تفاهم‌نامه‌‌ای با سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه علوم قرآنی و معارف اسلامی امضا کردیم. استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده و فضاها و تجهیزات در استان‌ها یکی از رویکردهایی است که در حال پیگیری آن هستیم و از اوقاف و امور خیریه نیز خواستیم در رویکردهای تربیت قرآنی و حفظ قرآن کریم که از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، ورود کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: ساختار به سمت مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش می‌رود. مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش یکی از راهبردهای تمرکز زدایی شدید در آموزش و پرورش است که از اهداف سند تحول و برنامه‌های دولت مردمی و رویکردها و فعالیت‌های آتی سازمان است.

وی افزود: باز طراحی شوراهای استانی و منطقه‌ای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود تقویت قاعده گذاری، حمایت و نظارت محلی، نقش‌آفرینی فعال خانواده‌ها و فرهنگیان و خیرین را به دنبال خواهد داشت. در این مسیر تسهیل‌گری در فرایند کار می‌تواند راه‌گشایی برای ورود خیرین بیشتری باشد. به‌عنوان نمونه اگر مجموعه‌ای شهریه از دانش‌آموز اخذ نکند، ما موظفیم حمایت‌هایی کنیم و راه را برای نقش‌آفرینی آنان آسان کنیم و در جاهایی هم که شهریه دریافت می‌کنند، بحث نظارت بر کیفیت‌بخشی به شکل جدی‌تری دنبال شود.

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

مطالب مرتبط

شأن و جایگاه رفیع آزادگان در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود

آموزش حضوری در اولویت اصلی است

آموزش چهره به چهره و کیفی، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است

برچسب ها: سازمان دانش آموزیسند تحول بنیادینمقام معظم رهبریوزیر آموزش و پرورش

مطالب مرتبط

پانا

حضور دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران در خبرگزاری پانا

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
۱۱ میلیون تومان در یک ماه به حساب معلمان واریز می‌شود
پانا

۱۱ میلیون تومان در یک ماه به حساب معلمان واریز می‌شود

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
راهنمای سامانه رتبه‌بندی منتشر شد
پانا

راهنمای سامانه رتبه‌بندی منتشر شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.