• آخرین
  • روند
  • همه
مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از راهبردهای تمرکززدایی در آموزش و پرورش

مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از راهبردهای تمرکززدایی در آموزش و پرورش

1 ماه قبل

دانش آموزان سمپادی به ربات تست زنی تبدیل نشده‌اند

45 دقیقه قبل
سوگواره «احلی من العسل» از جمله طرح‌های خوب آموزش و پرورش در یکسال اخیر بود

سوگواره «احلی من العسل» از جمله طرح‌های خوب آموزش و پرورش در یکسال اخیر بود

55 دقیقه قبل

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ۲۵۰۰ مدرسه را هدفگذاری کرده است

1 ساعت قبل

رعایت حقوق شهروندی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش شهر تهران است

2 ساعت قبل

آموزش و پرورش فارس: حذف رشته موسیقی دختران در شیراز صحت ندارد

2 ساعت قبل

آموزش و پرورش فارس: حذف رشته موسیقی دختران در شیراز صحت ندارد

2 ساعت قبل
حذف علم غیر نافع/ در محتوای کتابهای درسی یا در رویکرد معیوب تعلیم و تربیت؟

حذف علم غیر نافع/ در محتوای کتابهای درسی یا در رویکرد معیوب تعلیم و تربیت؟

2 ساعت قبل
نگاه تربیتی به برنامه‌ها داشته باشیم

نگاه تربیتی به برنامه‌ها داشته باشیم

2 ساعت قبل
انتقال درست و سریع اطلاعات در آموزش و پرورش با شبکه‌سازی

انتقال درست و سریع اطلاعات در آموزش و پرورش با شبکه‌سازی

3 ساعت قبل
پانا شبکه گسترده رسانه‌ای به پهنای کشور است

پانا شبکه گسترده رسانه‌ای به پهنای کشور است

3 ساعت قبل
رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است

رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است

3 ساعت قبل
رتبه بندی معلمان از ۲۶ مرداد اجرا می‌شود

رتبه بندی معلمان از ۲۶ مرداد اجرا می‌شود

3 ساعت قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار وزارت وزارت آموزش و پرورش

مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از راهبردهای تمرکززدایی در آموزش و پرورش

۲۶ تیر ۱۴۰۱
0
مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از راهبردهای تمرکززدایی در آموزش و پرورش

در نشستی که رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب داشت بر لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی با راهبری و نظارت دولت، به‌منظور دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تأکید کرد.

مطالب مرتبط

رعایت حقوق شهروندی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش شهر تهران است

انتقال درست و سریع اطلاعات در آموزش و پرورش با شبکه‌سازی

پانا شبکه گسترده رسانه‌ای به پهنای کشور است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده در نشست با هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب، گفت: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نیازمند تربیت نیروی انسانی است که بخش اعظم آن به عهده آموزش و پرورش است. نیروی انسانی عامل و هدف توسعه، خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد؛ نقش مردم و خیرین در راه اندازی مکتب‌خانه‌ها و مدارس در تعلیم و تربیت نیروی انسانی چه در علوم تخصصی و مهارتی فنی و چه در علوم پزشکی و غیره از قدیم الایام در ایران مرسوم بوده است. امروز نیز ورود ذی‌نفعان آموزش و پرورش از خانواده‌ها تا دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی و مذهبی و خیرین در امر تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی در این خصوص لازم و ضروری است.

وی بر پیاده‌سازی الگوهای متنوع و بهینه مدیریتی، آموزشی و پرورشی از طریق نقش‌آفرینی معلمان، نمایندگان اولیا، نمایندگان مدیریت محلی و نمایندگان نهادهای فعال مذهبی و انقلابی به‌عنوان هیأت امنای مدارس به‌صورت غیرانتفاعی و بدون سود شخصی با در نظر گیری تمهیدات و ملزومات لازم تاکید کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: ساماندهی خدمات خیرین مدرسه ساز در جهت استفاده مفید از کمک‌های آنان و برنامه‌ریزی جهت حفظ و نگهداشت سرمایه، تجهیزات و ساختمانی که در اختیار قرار می‌دهند جهت استفاده بهینه و مفید از ظرفیت‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمودزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تربیت نیروی انسانی نیست، گفت: باید فضایی فراهم شود که بتوان از دیگر ذی‌نفعان آموزش و پرورش از نهادهای دولتی و غیردولتی تا خیرین و نهادهای انقلابی و مذهبی استفاده شود. به عنوان نمونه تفاهم نامه‌‌ای با سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه علوم قرآنی و معارف اسلامی امضا کردیم. استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده و فضاها و تجهیزات در استان‌ها یکی از رویکردهایی است که در حال پیگیری آن هستیم و از اوقاف و امور خیریه نیز خواستیم در رویکردهای تربیت قرآنی و حفظ قرآن کریم که از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است ورود کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: ساختار به سمت مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش می‌رود مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش یکی از راهبردهای تمرکز زدایی شدید در آموزش و پرورش است که از اهداف سند تحول دولت مردمی و رویکردها و فعالیت‌های آتی سازمان است.

وی افزود: باز طراحی شوراهای استانی و منطقه‌ای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود تقویت قاعده گذاری، حمایت و نظارت محلی، نقش‌آفرینی فعال خانواده‌ها و فرهنگیان و خیرین را به دنبال خواهد داشت. در این مسیر تسهیل‌گری در فرایند کار می‌تواند راه گشایی برای ورود خیرین بیشتری باشد. به‌عنوان نمونه اگر مجموعه‌ای شهریه از دانش‌آموز اخذ نکند، ما موظفیم حمایت‌هایی کنیم و راه را برای نقش‌آفرینی آنان آسان کنیم و در جاهایی هم که شهریه دریافت می‌کنند، بحث نظارت برکیفیت بخشی به شکل جدی‌تری دنبال شود.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

برچسب ها: سند تحول بنیادینمقام معظم رهبری

مطالب مرتبط

وزارت آموزش و پرورش

بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده

۳ مرداد ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش مهمترین و اساسی‌ترین دستگاه کشور است

۳ مرداد ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش مهمترین و اساسی‌ترین دستگاه کشور است

۳ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.