در نشست کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش کردستان، مسئولین، دبیران و اعضای کمیته ششگانه و کارگروه فرعی ذیل توسعه مدیریت استان برای فعالیت و پیگیری اقدامات بر اساس شرح وظایف ابلاغی تعیین و اعلام شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، این نشست روز شنبه ۲۵ تیرماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و اعضای کارگروه توسعه مدیریت برگزار شد.
ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست، بر عملیاتی شدن اقدامات کارگروه توسعه مدیریت و برگزاری منظم جلسات این نشست به ویژه در فصل تابستان به منظور ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، ثبت نام دانش آموزان و دیگر اقدامات مربوطه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان کمیته ها باید نسبت به موضوعات کارگروه اطلاع کامل و آمادگی داشته و برای پیگیری اقدامات وقت بگذارند، اظهار داشت: کارگروه توسعه مدیریت برای آموزش و پرورش حیاتی است.
هاشم ناظمی جلال در ادامه با تاکید بر صدور ابلاغ مسئولین، دبیران و اعضای کمیته های ششگانه و ضرورت وحدت رویه در پیگیری اقدامات، اظهار داشت: در صورت ضرورت، لازم است از کارشناسان و مهمانان برای اجرای برنامه و پاسخ گویی دعوت و از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده شود .
مخدومی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این نشست، از توسعه مدیریت به عنوان مهم ترین کارگروه آموزش و پرورش نام برد که تصمیمات اساسی حوزه های مختلف در این کارگروه اتخاذ می شود.
وی در ادامه به تشریح دستور کار نشست امروز پرداخت و بررسی و تعیین کمیته ها و کارگروه فرعی ذیل توسعه مدیریت، بررسی استقرار دبیرخانه نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش ذیل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، بررسی نهایی متقاضیان تغییر دوره کارکنان، بررسی درخواست های واصله در خصوص استعفا، ماموریت و انتقال به سایر دستگاه ها و تصمیم گیری در خصوص تعیین مراکز آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را از عناوین دستور بر شمرد .
افشار آزادی مدیر منابع انسانی و امور اداری استان نیز در ادامه گفت: بعد از تشکیل کمیته های ششگانه و کارگروه های فرعی ذیل توسعه مدیریت، جلسات کاری باید منظم برگزار و مستند سازی لازم صورت گیرد.
در ادامه این نشست طلعت احمدی کارشناس مسئول تشکیلات استان نیز با اشاره به فعالیت کارگروه و کمیته های مختلف در آموزش و پرورش، گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری و هم چنین کاهش بهره وری و اتلاف وقت، کارگروه توسعه مدیریت ایجاد و مقرر شد، شش کمیته ذیل این کارگروه فعالیت داشته باشد.
وی به تشریح عناوین کمیته ها، مسئولین، دبیران و اعضای کمیته های ششگانه پرداخت و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از طریق وزارت، کمیته مدیریت عملکرد با مسئولیت معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و دبیری اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، با مسئولیت و دبیری اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، کمیته سرمایه انسانی با دو کارگروه فرعی و با مسئولیت معاونت توسعه منابع، کمیته توسعه الکترونیک با دو کارگروه فرعی خدمات دولت الکترونیک با مسئولیت معاونت توسعه منابع و دبیری فناوری اطلاعات و هوشمند سازی مدارس با مسئولیت و دبیری معاونت آموزش متوسطه ، کمیته ساختار و فناوری مدیریت با مسئولیت معاونت توسعه منابع و دبیری امور اداری و کمیته تخصصی آموزش و پرورش با مسئولیت معاونت آموزش متوسطه در سطح استان تشکیل خواهد شد .
در این نشست مقرر شد از طریق مدیریت منابع انسانی و امور اداری استان، ابلاغ مسئولین، دبیران و اعضای کمیته های ششگانه صادر و ۲۵ هر ماه جلسه کارگروه توسعه مدیریت برگزار و کمیته های ششگانه قبل از ۲۵ هر ماه گزارش و اطلاعات خود را به کارگروه توسعه ارسال شود .
گفتنی است در ادامه این نشست، شیوه نامه تغییر دوره کارکنان تشریح و گزارشی از تعداد متقاضیان در بخش آموزشی و اداری برای تغییر دوره اعلام و مقرر شد، فرایند تبدیل وضع نیروهای خدماتی پس از ابلاغ چارت جدید سازمانی پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شود .
در پایان این نشست با توجه به لغو آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که در تاریخ ۱۵ تیر ماه برگزار گردید، مقرر شد، مراکز آزمون بر اساس رایانه پیش بینی و متقاضیان در بازه های زمانی اعلام شده و تاریخ آزمون که متعاقباً اعلام خواهد شد در آزمون مذکور شرکت کنند .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كردستان