صبح امروز معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت، مرکز سنجش و پایش را محل چکاپ و رصد در آموزش و پرورش دانست.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، محسن زارعی در خصوص سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: آموزش و پرورش نیازمند مجموعه ای هست که کار رصد و پایش را مرتب انجام داده و به دستگاه تعلیم و تربیت اطلاع رسانی کند و از نظر کمی و کیفیت به سیستم یادآور شود.
وی همچنین در ادامه افزود: این مجموعه باید بصورت برخط و با سامانه اختصاصی فعالیت کند.
زارعی بیان کرد: بدنبال آن هستیم که با معیارهای تعریف شده سنجش را انجام دهیم و از درون داد تا فرایند و برون داد نهایی این پایش اتفاق بیفتد.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت اعلام کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت ماموریت این هست که از ورودی های آموزش و پرورش تا پایان خروجی آن و حتی پیامد های موجود در آموزش و پرورش را به سیستم گزارش کند که این کار کمی پیچیده است.
این مقام مسئول در وزارت گفت: زمانی که نیروی جدیدی وارد سیستم می شود باید سازمان سنجش ورود کند که چه معیار هایی برای سنجش داشته باشیم و این رصدها باید در کیفیت بخشی هم اتفاق بیفتد.
محسن زارعی در پایان یادآور شد: این ماموریت ها که در سند تحول بنیادین در خصوص این حوزه در نظر گرفته شده بود باید همه در تصمیم سازی نقش داشته باشیم تا کار بصورت کامل و بی نقص انجام بگیرد و بار عملی آن بر دوش دوستان در ادارات کشور است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي