مسعود بهرامی از معرفی 44 اثر به عنوان آثار برگزیده در جشنواره کتاب سال معلم خبرداد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در آیین اختتامیه دومین جشنواره کشوری معلمان مؤلف (کتاب سال معلم) در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار ضمن تشکر از زحمات همکاران پر تلاش ستاد جشنواره در گفت و گو با مجری برنامه در پاسخ به این سوالات چنین گفت.
توضیحی در مورد روند برگزاری جشنواره کتاب سال معلم بفرمایید؟
دومین دوره جشنواره معلمان مولف یا به عبارتی «کتاب سال معلم» در حالی به کار خود پایان داد که اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افتخار دبیری و میزبانی آن را به عهده اداره کل شهرستان های استان تهران قرار داد و کار دبیرخانه از ابتدای آبان ماه با دریافت حدود ۸۳۰ اثر دبیرخانه آغاز و در اردیبهشت ماه در طی سه مرحله حضور و غیر حضوری آثار بررسی و پس از داوری 44 اثر به عنوان آثار برگزیده و در اختتامیه که امروز در حال برگزاری است معرفی و تجلیل خواهند شد.
لطفا اهداف این جشنواره رابیان کنید؟
شناسایی و معرفی فرهنگیان مؤلف؛ کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه فرهنگیان؛ حفظ استقلال و هویت فرهنگی؛ تکریم و قدرشناسی از پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب در بین فرهنگیان کشور؛ استفاده از آثار فرهنگیان در جشنواره های کتابخوانی آموزش و پرورش؛ زمینه سازی جهت توسعه فرهنگ مکتوب و تجربه نگاری تربیتی در بین فرهنگیان؛ دست یابی به اندوخته های تجربی و تالیف شده در قالب کتاب تمامی همکاران مدارس، مراکز پرورشی و ادارات؛ حمایت مادی و معنوی از معلمین مولف برگزیده جشنواره؛ از اهداف برگزاری این جشنواره است.
آقای بهرامی چه عاملی باعث شد که شما در تلاش هستید به صورت آنلاین پاسخگوی همکاران باشید؟
وظیفه من به عنوان خدمتگزار مجموعه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گوش دادن به صحبت ها و خواسته های همکاران است و با توجه به وسعت و گستردگی جغرافیایی از فیروز کوه تا ملارد این مجال را به من نمی دهد برای همین بهترین راه ارتباطی ما با همکاران از طریق فضای مجازی است و تلاش میکنم روزانه چند ساعتی را برای پاسخگویی بدون واسطه با همکاران، دانش آموزان و خانواده ها داشته و این محدودیت حضور را جبران کنم البته که ارتباط مستقیم با جامعه آماری اداره کل شهرستان های استان تهران مغایر با سلسه مراتب ادارای و سیستم اداری که روند کار را انجام می دهد نیست بلکه آن راهی ارتباطی جهت ارتباط بدون واسطه با فرهنگیان برای رسیدگی به دغدغه های همکاران است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران