به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، محمود مشکی در نشست هماهنگی کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی در خصوص طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی، با بیان اینکه نقایص و کاستیهای آموزش در فضای مجازی و نگرانی از کفایت دسترسیها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف ، این الگوی آموزشی، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، فاصله آموزشی و افت تحصیلی (آشکار و پنهان) را ایجاد کرده است، افزود : بیست درصد (۲۰%) از دانشآموزان مدارس دولتی به تفکیک دورههای اول و دوم متوسطه (نظری، فنی وحرفهای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و در مدارس استعداد های درخشان، غیرودلتی ، شاهد و مدارس هیئت امنایی بر اساس برنامه های مدارس و با مشارکت اولیاء این طرح قابل اجراست
مشکی در ادامه بیان داشت: اولویت اجرای طرح به تشخیص کارگروه تخصصی آموزشی و پرورشی استان، مدارس مناطق کمتر برخوردار، مرزی و حاشیه شهرها و مدارس روستایی، عشایری و شبانهروزی است.
به گفته وی این طرح شامل دو گروه از دانش آموزان می شود، گروه اول: دانشآموزانی که بر اساس ضوابط موجود در آئیننامههای آموزشی و ارزشیابی، نتوانستهاند نصاب قبولی را در خرداد ۱۴۰۱ کسب نمایند و گروه دوم: دانشآموزانی که علیرغم کسب نصاب قبولی در دروس، براساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی (خرداد ۱۴۰۱) توسط شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاسهای جبرانی و تقویتی تشخیص داده شدهاند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل با عنوان اینکه ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق پس از دریافت شیوهنامه، با برگزاری جلسه با مدیران مدارس و دریافت نظرات آنان نسبت به انتخاب پایگاه (متناسب با تعداد مشمولین) و عناوین دروس (حداکثر چهار عنوان درسی) در سطح منطقه اقدام می نمایند اضافه کرد: در تعیین پایگاههای مجری طرح به گونهای برنامهریزی شود که سهولت دسترسی حداکثری دانش آموزان، امکانات آموزشی و تجهیزات و … مورد توجه قرار گیرد.
محمود مشکی اضافه کرد: برگزاری کلاسهای دانش آموزان مشمول این طرح در ماههای تیر و مرداد ۱۴۰۱ بصورت حضوری خواهد بود و همچنین با تایید شورای عالی آموزش و پرورش نمرات دانش آموزان گروه دوم چنانچه درشهریور ماه بیشتر از نمرات خرداد ماه باشد نمرات شهریور جایگزین نمرات خرداد ماه می شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل