• آخرین
  • روند
  • همه
تحقق آرمان های تربیتی شهید بهشتی در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

تحقق آرمان های تربیتی شهید بهشتی در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

1 سال قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

1 سال قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

1 سال قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

1 سال قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

1 سال قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

1 سال قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

1 سال قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

1 سال قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

1 سال قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

1 سال قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

1 سال قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

1 سال قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

1 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار وزارت وزارت آموزش و پرورش

تحقق آرمان های تربیتی شهید بهشتی در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

۷ تیر ۱۴۰۱
0
تحقق آرمان های تربیتی شهید بهشتی در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

دبیر ستاد همکاری ها به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه اظهار کرد: تحقق آرمان های تربیتی شهید بهشتی در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

فعالیت ۷۱۲ مرکز مشاوره ‌برای مدیریت هیجان و ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان‌

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حمید نیکزاد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی، تعبیر امام خمینی (ره) که فرمود؛ “بهشتی به تنهایی یک ملت بود” را نشانه جامع الاطراف بودن این شهید والامقام دانست و گفت: وقتی به ابعاد شخصیتی شهید بهشتی نگاه می کنیم بیشتر به عظمت کلام امام خمینی پی می بریم.
وی با بیان اینکه گرچه ایام شهادت او به عنوان هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است، اما نام و یاد و عملکرد او در دستگاه تعلیم و تربیت کشور مانند نگینی می درخشد، آنگاه که در قم و در عصر خفقان ستم شاهی مدرسه دین و دانش را تاسیس می کنند و وزیر وقت آموزش و پرورش را علیرغم میل باطنی به کرنش در مقابل مدیریت دین و دانش محورِ خود،  وادار می کند. 
دبیر ستاد همکاریها با بیان اینکه چالش‌ها وموانع تعلیم و تربیت دینی از دیدگاه شهید بهشتی(ره)  را می توان در چند محور یادآور شد، گفت؛ محور اول آسیب‌هایی نظیر بی‌توجهی به نیازهای جسمی، نقش الگویی والدین، دوستان نامناسب، ناهماهنگی و تضاد میان اهداف و برنامه ریزی‌های محیط اجتماعی، رسانه‌ و … از آسیب های جدی برای عدم تحقق تربیت دینی می باشد. 
مشاور وزیر آموزش و پرورش منابع و محتوا را دیگر محور آسیب‌هایی که تربیت دینی را تهدید می کند نام برد و گفت؛ از نگاه شهید بهشتی حذف عقل از منابع شناخت و نیز بی توجهی به اصول وروش هایی چون دعوت عملی و تأکید بردعوت زبانی و بی‌اعتنایی نسبت به نقش آزادی و آگاهی در میان اصول تربیتی از مهم‌ترین آسیب‌های این حوزه به شمار می‌آیند.  
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نشناختن زمان، بی‌بهره بودن از جاذبه و نداشتن الگوی مناسب و به تعبیرشهید بهشتی، تطابق نداشتن قول و فعل، بیشترین آسیب را در این حوزه به دنبال دارد. 
وی در ادامه بابیان راهکارهای دفع آسیب های تربیت دینی یاد آورشد، ارتقای سطح علم و ایمان نسبت به تربیت دینی برای مربیان، متربیان، خانواده‌ها وآحاد جامعه به طرق جذاب و کارآمد با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و نیز شبکه عظیم روحانیت و موسسات علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی می تواند بخشی از آرمان شهید بهشتی را محقق سازد.  
حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به رسالت سنگین نخبگان حوزوی و فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت از جهاد تبیین به عنوان یک راهکار موثر برای دفع شبهات و آسیب های تربیتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نام برد و گفت؛ تبیین وضع  گذشته و حال، ارتقای آگاهی خانواده‌ها و مربیان، ارائه الگوی مناسب توسط والدین به عنوان افرادی بسیار تأثیرگذار، نظارت بر دوستان فرزندان و راهنمایی آنها درانتخاب دوست، تهیه برنامه‌های رسانه‌ای منطبق با تربیت دینی، توجه ویژه به رسانه ها و شبکه های اجتماعی و استفاده از افراد دلسوز، متخصص و کارآمد می تواند آسیب ها را به حداقل برساند. 
مشاور وزیر آموزش و پرورش شناسایی، تشویق خانواده‌های موفق  و نیز معرفی مربیان و مراکز آموزشی موفق در تربیت دینی متربیان را حائز اهمیت دانست و گفت؛ به لطف الهی و همراهی مسئولین حوزه و آموزش و پرورش اجرای طرح ارتباط بین روحانی و مدرسه  در قالب طرح فراگیر امین مورد استقبال مربیان و متربیان قرار گرفته و در سال های اخیر شاهد ارتقا سطح همکارهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش هستیم به گونه ای که دغدغه اصلی هر دو نهاد تربیت دینی توام با بصیرت و آگاهی دانش آموزان است.
وی با تاکید بر ظرفیت بی بدیل موسسات علمی و فرهنگی زیر نظر مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ حوزه، ایجاد کارگاه‌های تخصصی و نشست های فرهنگی و آموزشی برای مراکز تعلیم و تربیتی از جمله دانشگاه فرهنگیان و معلمان سراسر کشور با اختصاص کد آموزش ضمن خدمت را گام مهمی در توانمند سازی اولیا و مربیان دانست که در سال های اخیر انجام و در سال جاری با قوت و نگاه تحولی ادامه خواهد داشت.

منبع: وزارت آموزش و پرورش



برچسب ها: استان قمدانشگاه فرهنگیانفضای مجازیقموزیر آموزش و پرورش

مطالب مرتبط

وزارت آموزش و پرورش

بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده

۷ تیر ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش مهمترین و اساسی‌ترین دستگاه کشور است

۷ تیر ۱۴۰۱
وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش مهمترین و اساسی‌ترین دستگاه کشور است

۷ تیر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.