مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه ی هنرستان ها گفت: استان فارس بعنوان پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان معین شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری در نشست هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شیراز ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در دولت فعلی در راستای نصیب آموزشی برابر، قرارگاه عدالت تربیتی، منبعث از مبانی سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تبیین عوامل سهیم و موثر در تربیت گفت: همه ی دستگاه ها در قرارگاه عدالت تربیتی دخیل می باشند پس در این راستا، تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها، ذیل سند تحول بنیادین منعقد شد.
عسکری ضمن اشاره به مدارس غیردولتی گفت: این مدارس جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و تعداد زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار دارند.
وی گفت: ظرفیت مدارس غیردولتی بسیار زیاد بوده، بنابراین باید بیشتر در بخش های مختلف و چندساحتی برنامه ریزی داشته باشند.
عسکری تاکید کرد: باید به سمت اصلاح رفتارِ هماهنگ با مسیر قرانی برویم.
وی خاطر نشان کرد: مدیران، رهبران تربیتی هستند؛ پس باید آنان را حمایت و هدایت کرده و درجهت رفع موانع پیش رویشان اقداماتی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: مدیران مدارس غیردولتی باید شانیت خود و مدرسه را حفظ نمایند.
عسکری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی مجری سندتحول بنیادین می باشد؛ بنابراین تاکید می کنم نسبت به مسائل حجاب و عفاف در حوزه ی فرهنگیان و دانش آموزان جدی باشید.
وی افزود: باید نوع رفتار و فعالیت ها، متناسب با مدرسه ی صالح باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر حمایت از توسعه ی هنرستان ها گفت: استان فارس بعنوان پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان معین شد.
رییس اداره ی مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی اموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در امر تعلیم و تربیت توفیق حاصل نمی شود مگر با همراهی و همدلی همه ی افراد و مسئولین.
عقیل علیشاهی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید این سند مقدس را در مدارس دولتی و غیردولتی اجرا و در جهت تحقق هدف سند را تلاش کنیم.
رییس اداره ی مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی اموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به فعالیت های مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مجموعه ی غیردولتی را یار مدارس دولتی می دانیم و دانش آموزان توانمند بعنوان خروجی این مدارس می باشند؛ که این حاصل دلسوزی و تلاش مسئولین غیردولتی می باشد.
وی تاکید کرد: بجای افزایش تعداد مدارس غیردولتی، پیگیر توسعه ی متوازن این مدارس هستیم.