معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دنبال آن هستیم که هر منطقه آموزش و پرورش سراسر کشور برای ارائه خدمات، مرکز اختلال یادگیری ایجاد شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر حمید طریفی در کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس که با دستور کار مسایل دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار شد گفت: در سیاست گذاری ها مقرر شد که بخش توانبخشی و اختلال یادگیری از آموزش در معاونت سازمان استثنایی کشور جدا و در کنار بخش تشخیص این سازمان قرار گیرد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اشاره به سیستم ارجاع چند سطحی خاطر نشان کرد: تشخیص یا مداخله ابتدا توسط والدین یا معلم در سطح اول و سپس در سطح دوم توسط نیروی کاردرمان یا مشاور انجام می گیرد.
طریفی افزود: در سطح سه بدنبال ایجاد اتاق مرجع هستیم؛ بعبارتی نیرویی که چند مدرسه را تحت پوشش خود قرار می دهد و بر روی آن نظارت دارند.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین گفت: در سطح بعد، مراکز اختلال یادگیری مناطق اموزش و پرورش ایجاد شود.
وی گفت: باید مراکز، نقشی جامع و چند بخشی داشته باشند تا نقشی اصلی را ایفا نمایند.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سنجش باید استمرار داشته باشد و در مقاطع و دوره های مختلف انجام گیرد.
طریفی افزود: مجموعه ای که می خواهند خدمات ارائه دهند باید متشکل از کاردرمان، گفتاردرمان و مشاور باشد.
وی خاطر نشان کرد: بدنبال آن هستیم که هر منطقه برای ارائه خدمات، مرکز اختلال یادگیری ایجاد شود.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: بخشی از ماموریت مرکز اختلال و توانبخشی، آموزش و اگاهی والدین و معلمین است.
طریفی گفت:بایدمتخصص ترین نیروی مقطع ابتدایی و تخصصی در مراکز اختلال یادگیری فعالیت کنند.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مهمترین راهبرد حوزه مدیریتی خود را تعامل بین بخشی با سایر نهادها و دستگاههای اجرایی کشور دانست.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس