معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت : عملیاتی کردن سند تحول بنیادین مستلزم تنظیم و اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مبتنی بر ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در مدارس است .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، حوریه حاجی زاده در جلسه تجلیل از مدیران دوره ابتدایی منطقه شیبکوه با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : عرصه تعلیم و تربیت از مهم ترین زیرساخت های تعالی همه جانبه یک کشور و ابزاری جدی برای ارتقای سرمایه انسانی در عرصه های جهانی است .
وی افزود: برای تعلیم و تربیت انسانی متعهد ، عاقل، امین ، عدالت محور ، کارآمد ، اثربخش ، یادگیرنده ، تعالی جو ، آینده نگر ، حق شناس و تحول آفرین به مشارکت و همکاری جمعی در سطح مدرسه و حرکت بر اساس اهداف و راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین نیاز است.
وی گفت : مدیران مدارس باید به تمام مفاد عنوان شده در سند تحول بنیادین تسلط کامل داشته باشند و آن را به تمام نیروهای آموزشی ، پرورشی و اجرایی در مدرسه ( معاونین ، آموزگاران ، مربیان پرورشی ، تربیت بدنی ، خدماتی ) و اولیای دانش آموزان تشریح نمایند .
حاجی زاده تأکید کرد : برنامه سالانه مدارس باید به گونه ای تنظیم گردد که تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را در بر گیرد .
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان با تأکید بر پویایی مدارس عنوان کرد : مدیران مدارس باید با شناسایی چالش ها و تفکر در مسائل و مشکلات مدرسه و دانش آموزان و استفاده از ظرفیت های درون مدرسه ای و برون مدرسه ای محیطی پویا ، امن زمینه بروز خلاقیت ها ، ابتکارات ، رشد و پیشرفت دانش اموزان را فراهم نمایند .
حوریه حاجی زاده در ادامه به تشریح و نحوه ی اجرای برنامه های مکمل آموزشی و تربیتی در مدارس پرداخت و گفت : اجرای برنامه های مکمل آموزشی در جهت بهبود روند آموزش و یادگیری دانش آموزان بسیار موًثر است ، لذا باید به گونه ای مدیریت شود که همه دانش آموزان در این کلاسها شرکت نموده و بهره لازم را ببرند .
شایان ذکر است؛ با حضور مسئولین اداری و آموزشی منطقه ، از مدیران حاضر در جلسه تقدیر شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان