فعالیتهای اجرایی پروژه مهر سال تحصیلی پیشرو همزمان با ابلاغ شیوهنامه پروژه مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “مصطفی عابدی” در خصوص پروژه مهر سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: در پرتو مدیریت و راهبری ارزشمند سطوح مختلف همکاران ادارهکل، مدیران شهرستانی، منطقهای و مدارس استان؛ پروژه مهر۱۴۰۱، به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پس از دو سال آموزشهای غیر حضوری رسما از خرداد ۱۴۰۱ با تشکیل کمیتههای نه گانه در استان، شهرستان و منطقه و مدارس آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه جهت پیگیری فعالیتها با محوریت پروژه مهر جلسات شورای آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه شورای پروژه مهر و کمیتههای نه گانه در سطوح استان، شهرستان و منطقه و مدارس تشکیل شد، افزود: ناظرین و نمایندگان استانی پروژه مهر برای هر یک از ادارات تابعه(به تعداد ۳۳ نفر) از ابتدای فعالیتهای پروژه تا بازگشایی مدارس تعیین و در سطوح شهرستانی نیز هر چند مدرسه به یک نفر همکار اداری در ادارات و همتای مدیران مدارس جهت نظارت مستمر مسئولیت سپرده شود.
عابدی در این راستا بر استفاده از ظرفیت کارآموزی و کارورزی هنرستانها و همکاری با اردوهای جهادی در بازسازی، بهسازی و نگهداشت فضا و تجهیزات، تاسیسات برقی و سرمایشی و گرمایشی دوخت لباس فرم دانشآموزی و سایر موارد تاکید کرد و گفت: در این زمینه کارگروههای پروژه مهر شهرستان و منطقه با توجه به ظرفیت هنرستانها و رشتههای تحصیلی دایر در آنها، ملزم به برنامهریزی و تمهید مقدمات برای واگذاری بخشی از پروژههای اجرایی اعم از ساخت، تعمیرات، خدمات و …. به هنرستانها هستند.
وی در ادامه بیان کرد: در پروژه مهر امسال برنامهریزی شده است که اردوی یک روزه دانشآموزی توسط کلیه مدارس استان در شهریور ماه ۱۴۰۱ (قبل از شروع سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱) برگزار شود.
این مقام مسئول موضوعات قابل پیگیری در پروژه مهر ۱۴۰۱ را سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، فضا وتجهیزات، هدایت تحصیلی و توسعه متوازن فرایند انتخاب و انتصاب مدیران برابر سامانه بر اساس دستورالعمل مربوط، اجرای فرایند ثبت نام دانشآموزان و ثبت درسامانه سیدا، اجرای نظام راهبری مدرسه محور، بهداشت مدارس با اولویت سرویسهای بهداشتی و آبخوری، تنظیم برنامه سالانه مدارس بر اساس برنامههای اجرایی سند تحول بنیادین، تمهید مقدمات و پیگیری ساماندهی سرویس مدارس، بوفه و دوخت لباس دانشآموزی، شادابسازی مدارس (توجه به فضای فیزیکی مدارس )، سازماندهی فضا و تجهیزات ویژه هنرستان و توزیع اعتبارات، آموزش دوره ضمن خدمت بالاخص برای مدیران جدیدالانتصاب، پیگیری پروژههای آماده به تحویل در آغاز سال تحصیلی، ثبت سفارش کتب درسی و توزیع مناسب و به موقع قبل از شروع سال تحصیلی و پیگیری امور مربوط به مدارس استثنایی اعلام کرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران