اولین جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابردر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار گردید.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، علی حجرگشت روز چهارشنبه در اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که با حضور حمیدرضا خانمحمدی مشاور وزیر ومسئول قرار گاه جهادی وزارت ،روستایی جانشین مسئول قرارگاه جهادی جمعی از مسئولین استانی و معاونین و روسای اداره کل برگزارشد اظهار داشت: دردولت سیزدهم و در ذیل سند تحول مردمی و سند بنیادین آموزش و پرورش اتفاقات مهم و جهادی صورت می گیرد و یکی از این اتفاقات عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در همه مناطق محروم کشور می باشد
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد مردمی و تربیتی در همه جای کشور ظهور داردگفت: ما در تمام خانوادها افرادی داریم که به آموزش و پرورش اتصال دارد در همین راستا این قرارگاه شکل گرفته تا بتواند در زمینه ی کمبودها به آموزش و پرورش کمک رسانی کند وی گفت: استان البرز و شهرستان کرج محلات کم برخوردار که جامعه هدف ما می باشد را شناسایی و بررسی شده است .
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به وظایف قرارگاه جهادی استان البرز نیز اشاره کرد و شناسایی و اولویتبندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش را نام برد.
وی با اشاره به مشکلات کرونا در ۲ سال گذشته برای بخش آموزش و تربیت دانش آموزان بیان داشت: کرونا به آموزش و پرورش لطمه های زیادی وارد شد و امیدواریم با این کار جهادی در تابستان مقداری از این ضعف آموزشی و پرورشی را جبران کنیم .
وی با بیان اینکه البرز دارای تراکم دانش آموزی زیاد و کمبود فضای آموزشی ،اضافه کرد: این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی است به گونه ای که فضای آموزشی نسبت به سایر استان ها پایین ترین استان است.
وی ضمن امیدواری به نگاه ویژه مسوولان وزارتخانه ای، سازمان نوسازی و خیرین و دستگاه های دولتی نسبت به کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی درالبرز، یادآورشد: با رشد جمعیت دانش آموزی بدلیل مهاجر پذیر بودن این استان بصورت سالیانه نیاز به ساخت 50 مدرسه داردو این جزء اهداف این کار جهادی نیز می باشد.
حسینی معاون آموزش ابتدایی عنوان کرد:، ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان،نهادهای دولتی و عمومی،مردمی،خیریه و غیردولتی را از اهداف قرارگاه جهادی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتیترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود؛ گفت: قرارگاه جهادی در اسفندماه 1400 در سطح وزارت راهاندازی و فعالیت خود را آغاز نموده است.
حسینی افزود: نقش اصلی این قرارگاه نیاز سنجی، امکانسنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمانهای کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار میباشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان البرز