مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛ درتایید نقش کلیدی راهبران آموزشی،گفت: راهبران ،ظرفیتی مناسب برای توسعه عدالت آموزشی در کلاس های چند پایه روستایی و عشایری هستند و برای سال تحصیلی جدید این فرصت، تقویت خواهد شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، محمد قویدل: در اولین کارگروه تخصصی کلاس های چند پایه که در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار گردید، اظهار داشت : تحقق کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه در گرو دستیابی دانش آموزان به شایستگی های علمی، عملی و ارزشی مطرح شده در برنامه درسی ملی است .
وی افزود: حضور راهبران آموزشی، ظرفیتی مناسب جهت توسعه عدالت آموزشی در کلاس های چند پایه روستایی و عشایری می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به نقش اساسی و کلیدی راهبران آموزشی در کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه تصریح کرد: تاکنون ۱۲۴ راهبر آموزشی مسئولیت ارتقا آموزش و یادگیری دانش آموزان در یک هزار و ۸۷۱ کلاس چند پایه در ۱۹ منطقه آموزشی استان را عهده دار هستند.
وی پیرامون نحوه بررسی عملکرد راهبران آموزشی و تربیتی، گفت : نظارت مستمر و رصد فعالیت های راهبران و ارزیابی از عملکرد آنها در طول سال تحصیلی همراه با ارائه گزارش، بسیار مورد تاکید است .
قویدل، تصریح کرد: بکارگیری افراد توانمند و متخصص بعنوان راهبر آموزشی، تحولی مهم و اساسی در ارتقای فعالیت های آموزشی ، پرورشی ، اداری و مالی مدارس ایجاد خواهد کرد .
در ادامه حوریه حاجی زاده معاون آموزش ابتدایی هرمزگان، گزارش جامع و کاملی از عملکرد یکساله راهبران آموزشی ، ارائه نمود و گفت: در طی سال تحصیلی، فعالیت راهبران به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به موقعیت مکانی تعدادی از مدارس در مناطق صعب العبور روستایی، نیاز بود
تعداد راهبران آموزشی در سال تحصیلی آینده افزایش یابد که بدین منظور برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت : امید است بتوانیم با همراهی و همکاری کلیه دست اندرکاران آموزش و استفاده از ظرفیتهای موجود، گامی مؤثر در بهبود کیفیت آموزش و گسترش عدالت آموزشی برداریم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان