.
پدیده مبارک مدرسه سازی و برکات فراوان معنوی و انسانی حاصل از آن، از پس اقدام خیراندیشانه روح بلند خیرین مدرسه ساز؛ مسیر دانش و آگاهی را روشنی می بخشد و نویدبخش و مصداق بارز انتشار مهر و نهادینه ساختن گام های بلندی است که متضمن رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، گردهمایی اعضای دفاتر نمایندگی خیرین مدرسه ساز شهر تهران با حضور حجت السلام و المسلمین شیرمردی؛ نماینده امام جمعه معزز تهران در شورای آموزش و پرورش شهر تهران و عضو شورای آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، نعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیران مناطق نوزده گانه شهر تهران و مسئولین دفاتر خیرین مدرسه ساز برگزار شد.
علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست با اشاره به اینکه تبدیل ثروت به صدقه جاریه یک کار ارزشمند و نیک است ابراز امیدواری کرد، خروجی این جلسه منشأ خیر و برکت فراوان در حوزه آموزش و پرورش شهر تهران باشد و تاکید کرد: این جلسات زمانی مثمر ثمر خواهد بود که مصوبات آن منتج به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت باشد.
وی با بیان اینکه شهر تهران از نظر فرسودگی مدارس و تراکم دانش آموزی دارای کانون های بحران است که نتیجه شرایط جمعیتی است؛ اقدامات و همت جمعی مردم و دستگاه های اجرایی در کنار آموزش و پرورش را عامل موثری در رفع این موارد دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اولین راهبرد مدیریتی آموزش و پرورش پایتخت که صیانت فرهنگی و تربیتی از دانش آموزان است خاطرنشان کرد: در کنار آموزش، حمایت تربیتی از دانش آموزان موضوع حائز اهمیتی است که باید همواره مورد توجه باشد.
وی در ادامه افزود: کار خیر کردن و عمل شریف وقف از دیرباز در کشور ما بوده و هست و برآمده از فرهنگ دینی ماست و بسیاری از کشورها نیز از آموزه های ما در این زمینه الگو گرفته اند، لذا می بایست فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنیم و تکریم خیرین در راستای نهادینه کردن این فرهنگ است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه اظهار کرد: وقتی یک خیر مال خود را وقف توسعه و پیشرفت فضای آموزشی می کند، قبل از بنای یک فضای آموزشی، فرهنگ خیر رسانی را بنا کرده است و این اقدام ارزشمند تاثیرات فراوانی بر فرهنگیان معزز، جامعه دانش آموزان و اولیا دارد. لذا از روسای مناطق می خواهم تکریم از خیرین را به عنوان کار فرهنگی نهادینه کنند که اولین دستاورد آنان دلگرمی خیرین و دستاورد دوم این است که دانش آموز با این الگوهای تربیتی ارزشمند تربیت می شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به تفاهم نامه میان آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش تهران در خصوص خادم الرضا (علیه السلام) شدن فرهنگیان معزز عنوان کرد: مدیران مدارس معمولا دانش آموزان کم برخوردار را شناسایی و اقدامات رسانه ای قابل توجهی را در این زمینه انجام می دهند و خوب است کارهای این چنینی را در راستای فعالیت های خادم الرضا(علیه السلام) قرار دهیم.
کریمیان در پایان ضمن تاکید بر اینکه مدیر باید در چارچوب قانون؛ شجاع و جسور باشد و در بزنگاه های تاریخی تصمیم درست اتخاذ کند، خاطرنشان کرد: موضوع مولدسازی از موضوعات مهم آموزش و پرورش در حوزه توسعه فضاهای آموزشی است و باید مورد توجه باشد، چرا که فضاهای آموزشی که امروز از آن استفاده می کنیم نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و امیدواریم با یک همت جمعی هم درخصوص ساماندهی نیروی انسانی و هم ساماندهی فضاهای آموزشی، فضای شهر تهران را دگرگون کنیم و با یک نگاه یکپارچه به شهر تهران اقدامات ارزشمندی داشته باشیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران