• آخرین
  • روند
  • همه
حلقه اصلی تربیت و‌ پرورش مهارت تاب‌آوری در مدارس، مشاوران هستند

حلقه اصلی تربیت و‌ پرورش مهارت تاب‌آوری در مدارس، مشاوران هستند

8 ماه قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

8 ماه قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

8 ماه قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

8 ماه قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

8 ماه قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

8 ماه قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

8 ماه قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

8 ماه قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

8 ماه قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

8 ماه قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

8 ماه قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

8 ماه قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

8 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

حلقه اصلی تربیت و‌ پرورش مهارت تاب‌آوری در مدارس، مشاوران هستند

۲۳ خرداد ۱۴۰۱
0
حلقه اصلی تربیت و‌ پرورش مهارت تاب‌آوری در مدارس، مشاوران هستند
مهارت تاب‌آوری

رودهن (پانا) – مدیر اداره مراقبت و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و‌پرورش شهرستان های استان تهران، حلقه اصلی تربیت مهارت تاب‌آوری را در مدرسه مشاوران دانست.

جلسه ویژه مشاوران و‌ رابطان مشاوره با موضوع افزایش مهارت تاب‌آوری و اهمیت و حساسیت کار مشاوران در مدارس، در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش رودهن با حضور، محمد قاسمی مدیر اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیر مشاوران و رابطین مشاور شهرستان‌های استان تهران، زهرا رستمی مدیر آموزش و‌پرورش، سید احمد الهی ‌نیا معاونت پرورشی و تربیت بدنی، صدیقه کاظم‌پور کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و‌پرورش رودهن و مشاوران و‌ رابطان مشاوره رودهن برگزار شد.

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

دانش‌آموزان و نسل امروز را باید بیشتر بشناسیم و درک کنیم

مدیریت شهری تهران در کنار وزارت آموزش و پرورش است

در این جلسه محمد قاسمی، مدیر اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیر مشاوران و رابطین مشاوره شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: حدیثی از امام رضا(ع) وجود دارد که می‌فرمایند شما اگر نمی‌توانید از نظر مالی نیازمندی را تامین کنید حداقل خوش‌رو باشید. این حدیث اشاره مستقیم به موضوع تاب‌آوری دارد. اینکه افراد باید یاد بگیرند قدرت تحمل و‌ تحول خود را بالا ببرند.

وی افزود: با توجه به شرایطی اجتماعی و اقتصادی و‌ تورمی که در جامعه وجود دارد، قطعا فقر، ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی است و نبود امکانات و مسائل مالی در خانواده‌ها آسیب‌های زیادی را به خانواده و دانش‌آموز وارد می‌کند، اما ما می‌توانیم در آموزش و پرورش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم، یکی از موضوعاتی که می‌توانیم بسیار روی آن مانور دهیم افزایش تاب آوری در دانش‌آموزان است، تا آنجایی که امکان دارد باید با آموزش‌های اصولی این مسأله را علمی در بین دانش‌آموزان افزایش دهیم تا در آینده بتوانند خود را با شرایط سازگار کند و میزان آسیب را به زندگی خود را کمتر کنند.

مشاوران مدرسه، مهارت تاب‌آوری را در بین دانش‌آموزان آموزش و اشاعه دهند



وی اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در این رابطه در حال اجرا است. مثل طرح یاریگران زندگی، نوجوان سالم، صدای مشاور و دیگر طرح‌ها، اما چیزی که هدف ماست ترویج و ایجاد مدرسه‌های تاب‌آور است، مدرسه‌‌هایی که جامعه‌آینده را تشکیل می‌دهند بنابراین دانش‌آموزان ما باید مهارت تاب‌آوری را در مدرسه تمرین و آموزش ببینند، مشاوران صرفا از بعد مشاوره تحصیلی باید خارج شوند و دامنه دیدگاه و فعالیت‌شان، گسترده و عمیق‌تر و همه جانبه‌تر، شود. در عین حال برای به ثمر رسیدن این هدف، یک همدلی در مدرسه بین معلمان و‌ مشاور لازم است اتفاق بیفتد تا بتوان انتظار موفقیت از اقدامات اجرایی را داشت. در واقع سیستم مدرسه نیازمند مشارکت برای تحقق اهداف است. تعامل سازنده بین اعضا باعث می‌شود اقدامات اصلاحی و تربیتی در بین دانش‌آموزان به خوبی پیش برود‌. به عبارتی ضمن تامین تعامل و‌ مشارکت باید به دنبال تعادل در اجرای اقدامات باشیم تا سیر تربیتی اصولی و هدفمند دنبال شود.

مدرسه افرادی متعهد، مسئول و خودساخته تحویل جامعه دهد

وی بیان کرد: اگر میزان تاب‌آوری مدرسه به کمک‌ سه جز همکار، والدین و دانش‌آموزان بتوانیم هماهنگ با هم و در یک راستا و‌ محوریت یک موضوع، افزایش و ارتقا دهیم، قطعا در آموزش تاب آوری موفق عمل خواهیم کرد و افرادی متعهد و‌ مسئول و‌ خودساخته تحویل جامعه خواهیم داد، مهم‌ترین مسأله این است که در این جریان مشاوران بر اساس وجدان کاری عمل کنند و‌ صرف ارائه گزارش مدنظر نباشد و بداند اقدامات هر چند کوچک‌ می‌تواند تحولات زیادی ایجاد کند و در تربیت شخصیت دانش‌آموز موثر باشد، بنا بر همین اصل هیچ کوتاهی در مسیر آموزش و رشد شخصیتی دانش‌آموز نباید انجام دهند.

در ادامه جلسه زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های تخصصی مشاوران در مدارس منطقه که بسیار در زمینه رفع آسیب‌ها در بین دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و موفق هم بوده‌اند، تصریح کرد: ما در دوران آموزش مجازی با آسیب‌های زیادی روبه رو بودیم که خوشبختانه، به صورت علمی آن‌ها را شناسایی و درصدد رفع برآمدیم، تا جریان آموزش به درستی و در مسیر اصلی خودش پیش رود، مسایل مربوط به افت تحصیلی، آسیب‌های فضای مجازی و بسیاری موارد دیگر که به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی توسط همکاران مشاور ما در مدارس مورد بررسی و اقدام به درمان قرار گرفته است.

پرورش مهارت تاب‌آوری در دانش‌آموزان، ثبات شخصیتی برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد

وی گفت: مسأله تاب‌آوری اگر به صورت علمی و‌ تخصصی و در چارچوبی هدفمند به دانش‌آموزان آموزش داده شود و آنها این مهارت را در خود پرورش و ارتقا دهند. در آینده جامعه‌ای مستحکم و با اراده خواهیم داشت. جامعه‌ای که مجهز به افرادی است که هر هجمه و‌ ناملایماتی او‌ را از پای در نخواهد آورد و همین ثبات شخصیتی باعث جلوگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی در او‌ خواهد شد، در واقع بستر رشد و تعالی همه جانبه‌اش را فراهم خواهد کرد تا در مسیر توسعه شخصیت انسانی قرار گیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

برچسب ها: آموزش مجازیرودهنفضای مجازی

مطالب مرتبط

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است
پانا

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

۲۳ خرداد ۱۴۰۱
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است
پانا

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

۲۳ خرداد ۱۴۰۱
پانا

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

۲۳ خرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.