رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جمع کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: مدیریت رسانه ای امر ثبت نام مدارس درفضای مجازی و خبرگزاری ها بر عهده روابط عمومی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، «احمد ونکی» با بیان این مطلب افزود: پس از 2 سال وقفه در آموزش حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا، از ابتدای مهرماه بازگشایی گسترده مدارس را شاهد خواهیم بود لذا، امسال حساسیت خانواده ها در امر ثبت نام مدارس بسیار بالاست، همین امر منجر به افزایش تراکم جمعیتی و تعدد مراجعات اولیا در سطح ادارات خواهد شد.
وی اظهار داشت: دبیری ستاد ثبت نام امسال بر عهده اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است و از شما به عنوان یکی از اعضای ستاد ثبت نام درخواست می کنم در این زمینه با کارشناسان ارزیابی در سطح مناطق همدل، همکار و هماهنگ باشید و پوشش خبری گسترده ای در خصوص ممنوعیت دریافت وجه از اولیا در زمان ثبت نام دولتی و هیئت امنایی و لزوم ثبت نام دانش آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی در مدارس داشته باشید.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تأکید بر پوشش اخبار مربوط به تصمیمات اخذ شده در ستاد ثبت نام و موضوعات گردهمایی مدیران مدارس تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس بعنوان اولین گام در سال تحصیلی، آبروی شهرستان محسوب می شود و انجام مطلوب آن سبب ایجاد سطح بالایی از رضایت مندی در اولیا خواهد شد لذا به موضوعات و دغدغه های اولیا در این زمینه توجه کنید و به طور مستمر چالش های موجود را انعکاس دهید.
ونکی ادامه داد: امسال در بحث ثبت نام دانش آموزان، موضوع ساخت QR کد مطرح است که به موضوع نظرسنجی مجازی از اولیا در زمینه ثبت نام مدارس اختصاص یافته است، در این زمینه اطلاع رسانی دقیق و گسترده به اولیا و همکاران صورت گیرد تا مشارکت حداکثری خانواده در این نظرسنجی را داشته باشیم .
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: به منظور پاسخگویی به موقع به افکار عمومی انعکاس سریع و به موقوع گزارش حوادث و اخبار مهم شهرستان به ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و حراست در سطح اداره کل را در دستور کار خود قرار دهید.
ونکی تأکید کرد: به دلیل فعالیت مستمر همکاران حوزه اطلاع رسانی در فضای مجازی، فرآیندهای فساد خیز و گلوگاه های تخلف در سطح ادارات را شناسایی و تخلفات قانونی که منجر به ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع می شود را به منظور ارتقا سطح رضایتمندی در مراجعین، منعکس کنید.
وی در پایان یادآور شد: سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش بعنوان مرجع دریافت شکایات و گزارش های مردمی می باشد لذا به منظور اطلاع مخاطبین نشانی آن در پورتال مناطق گنجانده شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی