مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین تاکید کرد: هدف از حضور راهبران آموزشی و تربیتی در مدارس، ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “مصطفی عابدی” در جلسه شورای معاونین که با حضور اعضای این شورا در سالن کنفرانس ادارهکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان اینکه هدف از حضور و فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی در مدارس تنها پوشش کلاس درس نیست بلکه ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان است، خاطر نشان کرد: راهبران آموزشی و تربیتی با ارائه خدمات مشاوره ای از افت تحصیلی دانشآموزان جلوگیری میکنند و در مدارس چند پایه نیز باعث میشوند سطح مهارتهای حرفهای معلمان ارتقاء یابد که این مهم در ارتقاء شاخصهای آموزش و پرورش تاثیر گذار است.
عابدی با اشاره به اینکه راهبران آموزشی و تربیتی به طور معمول از بین بهترینها انتخاب میشوند، بیان کرد: اگر قرار باشد ۸۵ راهبر آموزشی و تربیتی استان مازندران متولی توانمندسازی مدیران و معلمان در مدارس باشند شایسته است با تشکیل مرکز اندیشه درصدد ارائه راه حل و درمان مشکلات در سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس باشند.
وی ادامه داد: هر راهبر به عنوان کنشگر میانی اگر موفق به توانمندسازی مدیر مدرسه شود آنوقت بخش زیادی از حجم بار بر روی دوش حوزه ستادی آموزش و پرورش کاسته میشود در حقیقت در این مسیر به دنبال ایجاد تغییر رویکرد هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: راهبران آموزشی ضمن برخورداری از شایستگیها و صلاحیتهای دانشی و مهارتی روزآمد ، هدایت، راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی را از طریق بهرهگیری از شیوهها و روشهای مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و سایر کارکنان در جهت دستیابی به تعالی مدیریت آموزشگاهی و رشد و بالندگی حرفهای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی بر عهده دارند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران