• آخرین
  • روند
  • همه
تحقق اهداف سندتحول بنیادین بواسطه انس دانش‌آموزان با محصولات فرهنگی

تحقق اهداف سندتحول بنیادین بواسطه انس دانش‌آموزان با محصولات فرهنگی

3 هفته قبل
کرونا نقش کلیدی مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را آشکار کرد

کرونا نقش کلیدی مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را آشکار کرد

6 دقیقه قبل
اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده و جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سمینار پاریس شرکت نمی‌کند

اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده و جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سمینار پاریس شرکت نمی‌کند

14 دقیقه قبل
داوطلبان کنکور سراسری ریاضی کاهش یافتند/ هشدار جدی به جامعه

داوطلبان کنکور سراسری ریاضی کاهش یافتند/ هشدار جدی به جامعه

5 ساعت قبل
سرانه فضای آموزشی با وضعیت مطلوب فاصله دارد

سرانه فضای آموزشی با وضعیت مطلوب فاصله دارد

5 ساعت قبل
‌معاون جدید برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور معرفی شد

‌معاون جدید برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور معرفی شد

6 ساعت قبل

تاکید برهم افزایی امنیت بیشتر کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

6 ساعت قبل

سند تحول بنیادین دوره ابتدایی را در اولویت تخصیص منابع قرار داده است

6 ساعت قبل
‌خدمات آموزشی‌، پژوهشی و ورزشی مدارس از مالیات و عوارض معاف شد

‌خدمات آموزشی‌، پژوهشی و ورزشی مدارس از مالیات و عوارض معاف شد

6 ساعت قبل
آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و مردم است

آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و مردم است

6 ساعت قبل

اولین رویداد ملی «مدارس آینده» مهرماه امسال برگزار می‌شود

6 ساعت قبل
‌توجه نوسازی مدارس بر دانش‌آموزان مناطق محروم و عشایر است

‌توجه نوسازی مدارس بر دانش‌آموزان مناطق محروم و عشایر است

7 ساعت قبل
فضا و تجهیزات مقدمه تحول در نظام آموزشی است

فضا و تجهیزات مقدمه تحول در نظام آموزشی است

7 ساعت قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها ایرنا

تحقق اهداف سندتحول بنیادین بواسطه انس دانش‌آموزان با محصولات فرهنگی

۲۰ خرداد ۱۴۰۱
0
تحقق اهداف سندتحول بنیادین بواسطه انس دانش‌آموزان با محصولات فرهنگی

مطالب مرتبط

کرونا نقش کلیدی مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را آشکار کرد

اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده و جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سمینار پاریس شرکت نمی‌کند

‌معاون جدید برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور معرفی شد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه‌ راه آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی را اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن به کمال مطلوب تعیین کرده است.

بنابراین عده‌ای از کارشناسان نظام تعلیم و تربیت پس از تنظیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشخص شدن این ساحت‌های ۶ گانه با انتقاد به نظام آموزشی آموزش محور، دانش‌آموزان را به انجام کارهای گروهی و خارج از کتاب درسی ترغیب می کنند.

آنها معتقدند که باید برای دانش آموزان زمانی قائل شد که بتوانند به جز فراگیری مطالب کتاب درسی در سایر ابعاد اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، زیستی و زیباشناختی هم پرورش یابند و به نوعی زندگی در اجتماع را در تشکل و سایر برنامه های غیر درسی تمرین کنند.

این کارشناسان معتقد هستند که تربیت تمام ساحتی تعلیم و تربیت بسیار مهم است و در این خصوص باید به اهداف آَشکار و پنهان کتاب های درسی و همچنین سایر محتوای ارائه شده به دانش‌آموزان توجه کرد، چرا که تربیت تمام ساحتی، دانش آموزان را برای زندگی واقعی آماده می کند.

در این راستا حسین عبادتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره چگونگی تربیت تمام ساحتی دانش آموزان براساس سند تحول بنیادین اظهار کرد: دانش‌آموزان به این منظور باید از محتوای فرهنگی استفاده کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در شرایط فعلی بویژه پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس به طور غیرارادی درگیر فضای انفعالی استفاده از فضای مجازی شده و از محصولات فرهنگی مانند کتاب و شعر فاصله گرفته است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: با توجه به فاصله دانش‌آموزان با محصولات فرهنگی، کتابخوانی کمک‌های بسیاری به دانش‌آموزان می‌کند، چراکه به این واسطه تصویر و شخصیت پردازی ذهنی دانش‌آموزان فعال می‌شود.

عبادتی خاطرنشان کرد: انس با کتابخوانی و شعر و رمان می‌تواند به دانش‌آموزان در این راستا کمک کند و در مراحل بعد بحث مطالعه تاریخ معاصر، کتاب‌های تاریخی و ورزش‌های گروهی مطرح می‌شود که به این واسطه انجام کار جمعی را بیشتر یادگیرند.

وی یادآور شد: سازمان دانش‌آموزی کشور به منظور انجام‌ کارهای جمعی دانش‌آموزان سعی دارد که بازی‌های تشکیلاتی تاما در مدارس و برنامه‌های اردوهای محلی جاری و ساری شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور افزود: امسال هم در برنامه‌های تابستانی به دنبال استعدادیابی، ظرفیت یابی و مطالعه سند تحول هستیم.

به گزارش ایرنا، در همین خصوص حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت و گو با ایرنا درباره محصورشدن تربیت دانش آموزان درکتاب های درسی گفت: سبد برنامه هایی که در کنار کتاب های درسی درمحیط مدرسه می تواند قرار گیرد، باید به شدت تقویت شود.

وی ادامه داد: سبد برنامه درسی باید در حوزه های اوقات فراغت، حرفه و مهارت آموزی و مسائل معرفتی متنوع باشد، تلقی اینکه مسیر انتقال محتوا به دانش آموز فقط از طریق کتاب درسی صورت می گیرد، در واقع یک اشتباه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

برچسب ها: ساریسازمان دانش آموزیسند تحول بنیادینفضای مجازیکرونا

مطالب مرتبط

ایرنا

تاکید برهم افزایی امنیت بیشتر کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

۸ تیر ۱۴۰۱
ایرنا

سند تحول بنیادین دوره ابتدایی را در اولویت تخصیص منابع قرار داده است

۸ تیر ۱۴۰۱
ایرنا

یک مجتمع آموزشی شیراز در معرض تعطیلی/ مسئولان: اولیا نگران نباشند

۸ تیر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.