رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان مرکزی در گردهمایی استانی کارشناسان این حوزه، دستورالعمل ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1402-1401 را تشریح کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورس استان مرکزی، ” احمد ونکی” در این گردهمایی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس در سال تحصیلی پیش رو به مناطق آموزشی استان اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان در سال تحصیلی 1402-1401 با شعار “ثبتنام مطلوب، نظارت همگانی و نصیب برابر آموزشی“ابلاغ شده است.
وی گفت: بنابر دستور العمل ابلاغی، ثبت نام کلیه دانش آموزان ورودی دورههای تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و از طریق سامانه سیدا و با مسئولیت مدیر مدرسه انجام میشود، لذا به منظور توسعه متوازن دانشآموزان، محدوده بندی جغرافیایی در ثبت نام مدارس لحاظ خواهد شد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه مطابق با برنامه ریزی انجام شده از سوی وزارت متبوع، باید ثبت نام مدارس تا 31 مردادماه خاتمه یابد، خاطر نشان کرد: ثبتنام دانشآموزان پایه اول ابتدایی از تاریخ ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس آغاز و پس از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش بدو ورود و اخذ تاییدیه از پایگاه، قطعی خواهد شد.
ونکی افزود: ثبتنام میانپایهها بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام میشود و حضور والدین جهت ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس، ضروری نیست.
وی تأکید کرد: دریافت هرگونه وجه در زمان ثبتنام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانشآموزی و کتب درسی ممنوع است و با توجه به اینکه مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب می شوند، دریافت هرگونه وجه به جز موارد ذکر شده، در زمان ثبتنام در این مدارس مجاز نیست. ضمناً دریافت هزینههای خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه این مدارس پس از شروع سال تحصیلی و با تصویب هیئت امنای مدرسه، با رعایت دقیق مقررات انجام خواهد شد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: به منظور تکریم ارباب رجوع و حفظ شأن و کرامت اولیا، کارگروه نظارت بر حقوق والدین و دانشآموزان با سازماندهی گروههای نظارت و استفاده حداکثری از ظرفیت استانی و منطقهای به نظارت مستمر بر فرآیند ثبتنام تشکیل شده است.
وی در خاتمه با بیان اینکه شکایات مردمی پیرامون ثبت نام مدارس در اسرع وقت بررسی خواهد شد، افزود: به منظور نظارت همگانی بر فرآیند ثبتنام، شکایات و گزارشهای مردمی ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات به آدرس www.shekayat.medu.ir در اسرع وقت بررسی و مورد پاسخگویی قرار گیرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی