معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در گردهمایی سرگروه های آموزشی متوسطه استان از رویکرد مدرسه محوری به عنوان رویکرد غالب در برنامه های آموزشی و پرورشی بر اساس برنامه های سند تحول بنیادین نام برد و گفت: تحول آموزشی از اجرای درست برنامه های درست و مدون با نظارت سرگروه های آموزشی می تواند محقق شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، محمود مشکی با اشاره به این که برنامه های آموزشی و پرورشی خانه اول و دوم بچه ها باید به هم نزدیکتر و هماهنگ تر شود؛ گفت: در این راستا باید ارتباط و تعامل میان خانه و مدرسه تقویت شود.
مشکی با بیان این که شبکه حمایت، هدایت و نظارت جامعه باید از مسیر کلاس، معلم، مدیر، کارشناس و سلسله مراتب تا وزیر اتفاق بیفتد؛ اظهار داشت: تحول از درون و سطوح برنامه های پایین دستی شروع می شود و تا سطوح برنامه های بالادستی امتداد می یابد.
وی با عنوان این که دانش آموز و کلاس درس با مرجعیت علمی معلمان تغییر و تحول پیدا می کند؛ افزود: نقش سرگرو های آموزشی بعنوان راهبران آموزشی در این امر، بسیار خطیر و برجسته است.
معاون آموزش متوسطه استان، تصمیم سازی عالمانه توسط گروه های آموزشی، نظارت بر توزیع عادلانه وسایل و تجهیزات آموزشی به نواحی و مناطق، تغذیه علمی پژوهش سراهای آموزشی و توانمند سازی گروه های آموزشی استان را در راستای تقویت مسیر کیفیت آموزشی در استان حایز اهمیت دانست.
محمود مشکی با اشاره به میانگین نمرات استان در دروس نهایی رشته های نظری و رتبه کنکور استان در کشور به اهمیت مشاوره و راهنمایی در هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره و تاکید کرد: از ظرفیت مشاوره در کیفیت بخشی مسائل آموزشی و تربیتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهایت استفاده صورت بگیرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل