به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ سیدیدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی استان در این زمینه اظهار داشت: برابر تکلیف وزارتی و پیگیری در خصوص تاثیر « اجرای طرح خوانا » در بین دانش آموزان دوره ابتدایی؛ در مرحله ی دوم ارزشیابی بسته تحولی مدرسه خوانا ، ۲۱۰ دانش آموز در ۱۴ مدرسه منتخب، « دولتی ، غیردولتی، عشایری، روستایی» نواحی یک و تاکستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
حسینی تصریح کرد: طرح خوانا فرصتی برای بهتر زندگی کردن دانش آموزان با یادگیری مهارت های زبانی و البته سه عنوان از بنیادی ترین آداب و مهارت های زندگی از جمله ادب، مسئولیت پذیری و جرات مندی می باشد.
وی افزود: زبان و مهارت های زبانی در زندگی انسان ها نقش به سزایی دارد چرا که اگر انسان پیشرفته ای آداب و مهارت های زندگی را کسب کرده باشد، مسلماً از این امر برای بهتر کردن زندگی خود و دیگران استفاده خواهد کرد.
حسینی خاطر نشان کرد: دوره ابتدایی، دوره طلایی و پنجره فرصت آموزش و پرورش است و مهارت های زبانی، زیر بنای زندگی بهتر می باشد.
وی امیدواری کرد با پیگیری و تلاش معاونان آموزش ابتدایی مناطق ۱۴ گانه، سرگروه ها و راهبران آموزشی، معلمین و آموزگاران و همه متخصصین که در حوزه گسترده آموزش ابتدایی تلاش می کنند بتوانیم شاهد افزایش مهارت های پایه زبانی « خواندن، نوشتن ، صحبت کردن وگوش دادن» در دانش آموزان دوره ابتدایی باشیم.
لازم به ذکر است؛ پیش آزمون طرح تحولی خوانا ، دی ماه سال ۱۴۰۰ در مدارس منتخب اجرا و نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش ارسال گردید و در مرحله ی دوم؛ پس آزمون طرح تحولی خوانا در مدارس منتخب استان اجرا می گردد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين