• آخرین
  • روند
  • همه
اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی برای ریشه‌کنی کاستی‌های تربیتی در مناطق مرزی

اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی برای ریشه‌کنی کاستی‌های تربیتی در مناطق مرزی

1 ماه قبل
دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود

دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود

20 دقیقه قبل

استفاده رایگان دانش‌آموزان از فضاهای فرهنگی ورزشی شهرداری در فصل تابستان

21 دقیقه قبل
شهرداری در موضوع کودکان و نوجوانان اقدامات خوبی انجام داده است

شهرداری در موضوع کودکان و نوجوانان اقدامات خوبی انجام داده است

27 دقیقه قبل

آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی فردوسی

35 دقیقه قبل

آیین اختتامیه دومین جشنواره معلمان مولف

1 ساعت قبل
مخالفت آموزش و پرورش با بزرگ شدن کنکور

مخالفت آموزش و پرورش با بزرگ شدن کنکور

3 ساعت قبل
باید قوه تخیل و خلاقیت دانش‌آموزان را با شاهنامه فردوسی تقویت کنیم

باید قوه تخیل و خلاقیت دانش‌آموزان را با شاهنامه فردوسی تقویت کنیم

3 ساعت قبل

حداد عادل: پاسداری از زبان فارسی، پاسداری از ایران اسلامی است

3 ساعت قبل

نیم‌نگاهی به چالش تحصیل دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در مازندران 

3 ساعت قبل

موافق هر اقدامی برای کاهش اثر کنکور هستیم/ تامین کمبود معلم برای سال تحصیلی آینده

4 ساعت قبل
شاهنامه شناسنامه ایران است/ فراموش نکنیم به ایران تعلق داریم

شاهنامه شناسنامه ایران است/ فراموش نکنیم به ایران تعلق داریم

4 ساعت قبل
حمایت از تولیدات معلمان مولف پس از چاپ و نشر

حمایت از تولیدات معلمان مولف پس از چاپ و نشر

4 ساعت قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی برای ریشه‌کنی کاستی‌های تربیتی در مناطق مرزی

۱۵ خرداد ۱۴۰۱
0
اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی برای ریشه‌کنی کاستی‌های تربیتی در مناطق مرزی

تهران (پانا) – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ارتقای عدالت آموزشی در مدارس کشور پرداخت.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با پانا درباره راهکارهای تقویت نظام آموزشی در مناطق مرزی گفت: «باید با استفاده از روش‌های نوین آموزشی راهکارهایی جهت بالا بردن سطح کیفیت آموزش در مدارس اتخاذ کرد. برای رسیدن به عدالت آموزشی باید شاکله و بدنه وزارت آموزش و پرورش سبک شود و برای تحقق این هدف برخی از کارهای اجرایی باید از این وزارتخانه برداشته شود تا وقت مدیران آموزشی صرف کارهای غیر آموزشی نشود.»

مطالب مرتبط

بازدید اعضای کمیسیون برنامه درسی و تحلیل کتب آموزشی از کنگره ملی معلمان

آموزش باید در دسترس تمامی آحاد ملت باشد

‌آموزش و پرورش یک دهه در اولویت باشد، کشور در ریل خود قرار می‌گیرد

حق وردی با بیان اینکه مناطق مرزی کشور از لحاظ عدالت آموزشی بسیار محروم هستند ادامه داد: «از لحاظ بافت‌های فرسوده و کمبود فضا و نیروی آموزشی با استانداردها فاصله زیادی وجود دارد. معلم در این مناطق کم است و اغلب بیش از ساعت موظفی خود کار می‌کند در صورتی که اگر معلم بیش از 24 ساعت بیشتر از موظفی خود تدریس کند، قطعا نه فرصتی برای مطالعه دارد و نه انرژی برای وی باقی می‌ماند که بتواند یادگیری و بحث آموزشی را به درستی انجام دهد لذا دچار افت آموزشی خواهد شد و به ضرر معلمان و دانش‌آموزان می‌شود.»

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در بحث شهرهای محروم و نوارهای مرزی کشور بودجه جهشی در نظر گرفته شود گفت: «98 و نیم درصد بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف هزینه‌های جاری، حقوق و پرداختی می‌شود و یک تا یک‌و نیم درصد برای سایر کارها باقی می‌ماند؛ با این حال این موارد نباید بهانه‌ای باشد که دولت در حوزه آموزش و پرورش کار اساسی انجام ندهد.»

حق وردی ادامه داد: «کاستی‌های نظام آموزش و فقر مادی خانواده‌های مناطق کم‌برخوردار مرزنشین، عشایری و روستایی موجب شد تا عده قابل‌توجهی از دانش‌آموزان به دلیل دسترسی نداشتن به آموزش‌های مجازی، دچار عقب‌ماندگی تحصیلی شوند که با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و با عدالت آموزشی مدنظر مقام معظم رهبری در تضاد است.»

وی با بیان اینکه برنامه‌های عدالت آموزشی با رویکردی جدید و به‌منظور ریشه‌کنی کاستی‌های آموزشی-تربیتی در مناطق مرزی، عشایری و روستایی و حتی مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ در دستور کار وزارت آموزش‌ و پرورش قرار دارد اظهار کرد: «به ابتکار وزیر آموزش‌ و پرورش دولت سیزدهم، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر راه‌اندازی شده است تا با بسیج تمامی ظرفیت‌های درون و بیرون آموزش‌ و پرورش و با راه‌اندازی یک نهضت عظیم مردمی، شاخص‌های عدالت را در حوزه تعلیم و تربیت در مناطق کم برخوردار ارتقا دهد.»

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «با توجه به استقرار حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور در استان‌های مرزی، در کنار جایگاه ویژه نظام روستایی در توسعه ملی و نقش اثرگذار روستاییان در روند توسعه اقتصادی، اجتماعی سرزمینی، لازم است که توجه به امر آموزش و رفع کاستی‌ها در دستور کار قرار گیرد.»

حق وردی گفت: «توسعه و امنیت پایدار در جامعه محقق نمی‌شود مگر اینکه آموزش و پرورش با کیفیت را در سطح جامعه داشته باشیم و این امر در مناطق محروم و مرزی بیشتر صدق می‌کند. همجواری نیمی از استان‌ها با کشورهای همسایه، فرصت‌ها و تهدیداتی را به همراه دارد که ناشی از تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی است.»

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: «تنوع قومی، مذهبی و خرده فرهنگ‌های مناطق محروم مرزی، داشتن برنامه برای تقویت توسعه پایدار را بیش از پیش ضروری ساخته تا بتوانیم به رفع مشکلات فرهنگی، پرورشی و آموزشی در این مناطق بپردازیم.»

گفتنی است اختصاص ردیف اعتباری ویژه مناطق مرزی، ایجاد حق مناطق مرزی برای معلمان با حمایت دولت و خزانه و تشکیل مجتمع‌های آموزشی در مناطق محروم و پراکنده از جمله خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در استان‌های مرزی است.

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

برچسب ها: مقام معظم رهبری

مطالب مرتبط

شهرداری در موضوع کودکان و نوجوانان اقدامات خوبی انجام داده است
پانا

شهرداری در موضوع کودکان و نوجوانان اقدامات خوبی انجام داده است

۱۴ تیر ۱۴۰۱
پانا

آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی فردوسی

۱۴ تیر ۱۴۰۱
پانا

آیین اختتامیه دومین جشنواره معلمان مولف

۱۴ تیر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.